Jag hade nog önskat ulv om jag inte varit ulv två lekar på rad.
Jag tycker ju det är sjukt kul och spelar bättre som ond än som god då jag mest vill dö
Jag tror också att vi är många som är rutinerade och att flera oss spelat väldigt mycket tillsammans vilket gör att man känner varandras stil rätt väl. Tex så reagerade jag faktiskt på @Kilauea s "svårt". :D
Jag tycker ni plus @qitis spelar helt annorlunda när ni är onda. Det kan väl inte jag hjälpa 🤣
 
Var ju ändå rätt bra att vi tog Prästen första natten eftersom hon siade Harrysen! Men sen skulle vi kanske ha tagit Lena... Fast extraröst är ju iof starkare än utslagsröst. Men med tanke på hur godförklarad hon var...
Nä, jag som önskat mig en gammal roll som inte varit med på länge - och så käkar ni mig?!:rage::p
Hade varit intressant ändå om det blivit en bikt.

Tack för lek! Det var nog första och sista gången för min del. Kul men för svårt 🙈
Gillar att du tyckte det var kul. Instämmer dock med de andra - tycker du gjorde det bra och hoppas att du vill/kan/hinner leka fler gånger. :)
Nu var det ju många som fått just den raden i denna leken på ett eller annat sätt ju :D
:cool:
Var ju typ det enda vi fick skicka, kändes det som. Var lite nojig för att det skulle hamna i lyan, men det gick ju bra ändå.
 
On another note... så vill jag bara säga att idag är det faktiskt exakt 5 år sedan jag var med i min första ulvlek. Det har varit både lärorikt, utmanande, svårt och ibland helt omöjligt. Men framför allt har det varit fantastiskt roligt! Även om en inte alltid får favoritrollen eller ens favoritsidan så finns det alltid något roligt med varje lek.

Jag skulle kunna skriva en hel bibel här, men ska försöka att hålla det kort. Innan min första lek funderade jag länge och jag tvekade på om jag ens kunde? Jag, som bara var ett barn, skulle jag ens ha en chans mot alla kloka vuxna som lekt sedan innan jag ens var född (okej, kanske inte riktigt, men det kändes så :laugh:)? Efter en del pepp gick jag till slut med på att vara med - och det var ju skitsvårt!

Efter den leken sa jag "Aldrig mer!"... men som ni ser så blev det inte riktigt så :D
Idag 5 år, eller 26 lekar, senare sitter jag fast! Och det är kul att spela!

Så med detta sagt så vill jag bara säga tack till alla er som varit med och gjort lekarna till vad de är! Både som LL, deltagare och åskådare :heart 🤗


Och om någon åskådare läser detta och funderar på om den vågar vara med så kan jag bara säga: testa!
Det ÄR svårt. Men det är också oerhört roligt. :)
 
Det har varit svårt för onda i många lekar nu. När jag började leka vann onda oftare än goda. Jag försökte begränsa infon mer i leken nu men utvecklingen har ju varit att det är så mycket specialgrejer som ofta gynnar goda mer än onda. Tror även goda är tydligare med vad de vet nu? När jag började leka kunde nån ond överleva ett par dygn trots att den var siad, och så insåg man när siaren dog att den hade siat en ond.

Av de som önskade roller önskade ingen att vara ond. Och flera ville vara bybo.
Ja, jag tror dels att infon kan vara lite tydligare, förr var aktiviteten och rösterna mer utspridda över en dag generellt, medan nu är det mer att alla röster kommer nära DL vilket gör att någon som lägger en ”säker” röst tidigt ses som trolig siare.
Jag upplever även ”slarv” med teorier ibland, att man dag 2 kan skriva att ens förstadagsröst var en förklädd bop istället för att försvara röster man lagt med teorier.

Tydlighet för alla när några hittat varandra tror jag också det är lite mer av idag?
Sen tror jag att goda lyan ibland blir en lite väl stark god roll. Det är ju rent krasst en odödlig specialroll som ofta sitter på massvis med info. I några lekar har de ju dessutom fått rösta, då blir det en extraröst från flera specialroller som lyan inte kan få bort. Även med spioninfo som den kan skicka blir den ju väldigt stark eftersom den ofta kan ha koll på många goda roller.

Samtidigt är ju den goda lyan väldigt rolig för de som dör tidigt. Men kanske att agera brevbärare utan att få någon info (utöver den som eventuella döda fått under leken när de levde) kunde vara ett alternativ? Och då begränsat med paket, kanske till och med att de inte vet vad som skickas för att LL lottar/väljer, och inte få skicka till samma person två gånger?

Utan goda lyan kunde ju leken sluta med ulvar och bybor - det går ju inte med en odödlig specialroll som kan skicka info/rösta.
 
Nä, å det var ju skönt att få ängeln första dygnet med. :)
Men om leken pågått ett dygn till så hade nog q fått tillbaka sin egen rad om det blivit en "ängeln skyddar"😅😇
Jag kände mig som fegaste /mest ego ängel någonsin 😅 men bedömde det som det vettigaste att göra för seger för min sida egentligen och inte att jag nödvändigtvis skullle vara kvar
Du var mycket bättre ängel i förra leken :heart
 
Ja, jag tror dels att infon kan vara lite tydligare, förr var aktiviteten och rösterna mer utspridda över en dag generellt, medan nu är det mer att alla röster kommer nära DL vilket gör att någon som lägger en ”säker” röst tidigt ses som trolig siare.
Jag upplever även ”slarv” med teorier ibland, att man dag 2 kan skriva att ens förstadagsröst var en förklädd bop istället för att försvara röster man lagt med teorier.

Tydlighet för alla när några hittat varandra tror jag också det är lite mer av idag?
Sen tror jag att goda lyan ibland blir en lite väl stark god roll. Det är ju rent krasst en odödlig specialroll som ofta sitter på massvis med info. I några lekar har de ju dessutom fått rösta, då blir det en extraröst från flera specialroller som lyan inte kan få bort. Även med spioninfo som den kan skicka blir den ju väldigt stark eftersom den ofta kan ha koll på många goda roller.

Samtidigt är ju den goda lyan väldigt rolig för de som dör tidigt. Men kanske att agera brevbärare utan att få någon info (utöver den som eventuella döda fått under leken när de levde) kunde vara ett alternativ? Och då begränsat med paket, kanske till och med att de inte vet vad som skickas för att LL lottar/väljer, och inte få skicka till samma person två gånger?

Utan goda lyan kunde ju leken sluta med ulvar och bybor - det går ju inte med en odödlig specialroll som kan skicka info/rösta.
Du vet att i leken då vi i goda lyan fick rösta öppet i leken att vi inte hade någon info om dig öht ? Vi trodde du var ond helt enkelt. Vi hade viss info om cirkus som vi kunde tolka å ena sidan och å andra sidan .?
Med det sagt så instämmer jag med det du framför.
De döda med all info får inte ha för stor kunskap och möjlighet att påverka leken. 😀
 
Du vet att i leken då vi i goda lyan fick rösta öppet i leken att vi inte hade någon info om dig öht ? Vi trodde du var ond helt enkelt. Vi hade viss info om cirkus som vi kunde tolka å ena sidan och å andra sidan .?
Med det sagt så instämmer jag med det du framför.
De döda med all info får inte ha för stor kunskap och möjlighet att påverka leken. 😀
Ja, jag syftade inte på den leken specifikt, det har ju varit såna där goda lyan får rösta dolt i PM också. Även om de som sitter där inte har info om alla så har de samlad info om många/mycket och kan resonera med varandra och har därmed mycket större chans att luska ut vilka som är onda jämfört med en ensam spelare med mindre info. Så det är en mycket starkare roll än vad man tänker, speciellt eftersom lyan inte heller har någon chans att få bort den då alla där redan är döda.
 
Som jag skrev till dig innan skulle det vara kul med en lek utan specialroller alls iaf en gång -så alla får tänka själva och komma med teorier som är deras egna.
Troligen får väl goda spö -men tänker ändå att det vore ett kul experiment för oss som leker nu (som inte varit med om det )
@Madalitso twistat fast annorlunda ? :D
Vet inte om det är min grej, tycker det är roligare att snurra på grundförutsättningarna eller ha konstiga roller. Dock brukar jag undvika de vanliga ängel/spion/siare, åtminstones i full kraft, både för att det är lite tråkigt med de som nästan alltid är med, och för att jag upplever att de tre i kombo kan bli en extrem fördel för goda.
 
Vet inte om det är min grej, tycker det är roligare att snurra på grundförutsättningarna eller ha konstiga roller. Dock brukar jag undvika de vanliga ängel/spion/siare, åtminstones i full kraft, både för att det är lite tråkigt med de som nästan alltid är med, och för att jag upplever att de tre i kombo kan bli en extrem fördel för goda.
@bollen__ kör en sådan lek nu. 9 anmälda - dags att leka ? Det är också en utmaning att inte veta något typ. Kom igen !
 

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 694
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 896
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 830
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
14 647
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Omplacera problemhund?
  • Shop to you drop, del 4

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp