Bästa glassen i Göteborg?

Lejonet och björnen är väl en klassiker. Finns på andra ställen än i Göteborg också men deras glasscafé på Danska vägen är en sommarfavorit och där de har störst utbud.
Även om jag generellt inhalerar allt vad glass heter så är deras glass outstanding, lyx, unna sig, fantastisk. Ganska mycket kvalitetsskillnad faktiskt.
 
Det fanns en tråd för inte så länge sedan om glass i Göteborg men jag går bet på sökfunktionen :down:

Tipsar om Råda Gelato som har helt magiskt god gelato :d Inte så många smaker som typ Lejonet och Björnen men de skiftar emellanåt. Brukar ha några klassiska smaker och några mer spännande. Vill inte äta någon annan glass!

Gelaterian får stora lovord men har inte testat själv. Vunnit glass-SM 2023.
 
Nu har vi testat Råda Gelato. Inte mycket att välja på men mamma fick en med choklad, persika och brynt smör, gott men mäktigt. Lite trist att det fanns så lite att välja på, jag tog persika, brynt smör och mynta. Också gott men hade gärna tagit mer frukter och bär.
 
När jag hälsade på min syster var vi på Triumfs glasscafé på Frölunda torg. Jag minns att de hade vansinnigt mycket att välja på. Kollade nu på nätet och där finns 24 smaker ur Triumfglass sortiment + en del annat och även glassuppläggningar. Triumfs glasscafé finns på flera ställen i Göteborgsområdet.

Kan kanske vara något om ni vill ha många smaker. Förutsatt att ni gillar Triumfglass då.
 
Finns även ett lucka i väggen mitt emot domkyrkan med vegansk gelato som är riktigt god!
Med Gelaterian som nämnts är utan tvekan bäst, deras citronsorbé är fantastisk!
 
Inser nu att jag aldrig provat gelaterian... :eek::d
Råda tycker jag är väldigt bra, men lite smalt utbud. Lejonet & Björnen är ju det bästa om man ska köpa en "vanlig" glass. När jag bodde i Linné gick vi ofta till Next Level på hörnet Linnégatan-Djupedalsgatan, det var ofta dött lopp mellan dem och Råda.
 
Nu har vi testat Råda Gelato. Inte mycket att välja på men mamma fick en med choklad, persika och brynt smör, gott men mäktigt. Lite trist att det fanns så lite att välja på, jag tog persika, brynt smör och mynta. Också gott men hade gärna tagit mer frukter och bär.
Vad tråkigt att det inte var något för er
Hoppas ni får möjligheten att testa några andra förslag på glasställen :)
 
Det fanns en tråd för inte så länge sedan om glass i Göteborg men jag går bet på sökfunktionen :down:

Tipsar om Råda Gelato som har helt magiskt god gelato :d Inte så många smaker som typ Lejonet och Björnen men de skiftar emellanåt. Brukar ha några klassiska smaker och några mer spännande. Vill inte äta någon annan glass!

Gelaterian får stora lovord men har inte testat själv. Vunnit glass-SM 2023.
Ah, inser nu att jag trodde Gelaterian var samma som Råda Gelato, nytt glasstest i morgon. :d
 
- Råda Gelato, god glass, lyxiga smaker.
- Triumfglass i Frölunda, kulorna är typ stora som mitt huvud, galet stora portioner. Mycket att välja på.
- Gelaterian, pistageglassen får mig nästan att gråta. Ofta kö, men brukar gå fort.
- Triumfglass på Bruksgatan, bra utbud och väldigt trevlig personal. Typ inga parkeringar dock.
- Lejonet och björnen på Danska vägen, stort utbud och lite av en klassiker.
 
Gillar Lejonet och Björnen skarpt. Polka, lakrits, saffran och honung samt blåbär är favoriterna.
Gelaterian är fantastisk. Pistagen är helt underbar.
 

Liknande trådar

Mat Nu när jag satt i godan ro så blev jag lite sugen på glass så här på fredagskvällen:nailbiting:. Glassarna bara snurrade runt i huvudet...
Svar
18
· Visningar
536
Senast: AI62
·
Mat Nog måste det väl finnas någon glasstillverkare i Uppsala värd en omväg? Var hittar jag godaste glassen där? :d
Svar
13
· Visningar
715
Mat Lite underlig rubrik kanske, men bortsett från Saluhallen och Fiskekyrkan, var kan jag köpa färsk fisk och skaldjur i Göteborg till bra...
Svar
13
· Visningar
1 554
Senast: Sassy
·
Hemmet Mer på temat glass, med inspiration från tråden om glasspriser och vad man kan köra i en glassmaskin. Vi äter mycket glass hemma, och...
2
Svar
22
· Visningar
1 373
Senast: Human
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp