Bästa husmorsknepet förkylning?

movi

Trådstartare
Skit, jag har dragit på mig en förkylning, vilket egentligen inte är en katastrof, men i dagarna dyker det nog upp en kallelse till att börja stråla hjärntumören...Och då är det inte läge att ligga hosta och harkla, eller ja man får avboka och sen vänta på ny tid.

Erat bästa knep för att förkorta förkylningen? Och framförallt mot bihålorna.

Nu är det upphöjd säng vid huvudet, honungsvatten, ingefärste, nässpray, nässkölj med koksaltlösning, alvedon, ipren, dricker mycket vätska(ej alkohol) .
 
Skit, jag har dragit på mig en förkylning, vilket egentligen inte är en katastrof, men i dagarna dyker det nog upp en kallelse till att börja stråla hjärntumören...Och då är det inte läge att ligga hosta och harkla, eller ja man får avboka och sen vänta på ny tid.

Erat bästa knep för att förkorta förkylningen? Och framförallt mot bihålorna.

Nu är det upphöjd säng vid huvudet, honungsvatten, ingefärste, nässpray, nässkölj med koksaltlösning, alvedon, ipren, dricker mycket vätska(ej alkohol) .
När jag spolade bihålorna sist sa behandlande läkare att vi inte riktigt är skapta att stå upp, med tanke på bihålorna, och jag märkte själv efteråt att varje gång jag böjde mig framåt för att knyta skorna eller plocka ut ur bilen att det började rinna väldigt mycket av koksaltlösningen de sköljde med och som fanns kvar i bihålorna.

Jag hade testat att sitta med en handduk över huvudet och med ansiktet över en skål med hett vatten och låtit ångan göra sitt jobb för att försöka hjälpa det på traven.
 
Skit, jag har dragit på mig en förkylning, vilket egentligen inte är en katastrof, men i dagarna dyker det nog upp en kallelse till att börja stråla hjärntumören...Och då är det inte läge att ligga hosta och harkla, eller ja man får avboka och sen vänta på ny tid.

Erat bästa knep för att förkorta förkylningen? Och framförallt mot bihålorna.

Nu är det upphöjd säng vid huvudet, honungsvatten, ingefärste, nässpray, nässkölj med koksaltlösning, alvedon, ipren, dricker mycket vätska(ej alkohol) .
Zinktillskott.
Colizin innehåller både zink och lindrar symptomen en stund.
Colizin har jag haft svårt att hitta i butik. Men Apotea har haft när jag behövt.
Har inte provat zinkspray, så det kanske är ännu bättre, jag vet inte.
 
Om du inte har katt så tipsar jag om Oleum Basileum olja :up: Finns på apotek.
Några droppar på ett fat som du sätter på golvet under sängen (under huvudet).
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp