Bästa in-ear hörlurarna?

Dressyrtjejen_97

Trådstartare
Har redan betat av två par Urban Ears ("den vanliga" sorten, on-ear) inom loppet av 1,5 år. Det senaste paret har jag bara haft i typ 3 veckor, men de är redan "slut", och jag är trött på det märket nu. Dessutom funkar de inte helt optimalt för mig som har örhängen, då de skaver efter ett tag...

Så är på jakt efter ett par vettiga in-ear hörlurar!
Hörlurar är ju rena djungeln idag, så skulle gärna vilja ha lite tips! :D
Mina "krav":
- In-ear, men inte med en sån där "gummipropp", utan "släta" som iPhone-hörlurarna är.
- Bra kvalité till vettigt pris. Behöver inte vara ett multimediasystem inbyggt i två små proppar så att säga, men inte heller brusiga med helkasst ljud ;)
- Kosta max 500 kr.
- Gärna, om möjligt, blåa, gula eller turkosa.

Har tittat lite på Happy Plugs, är de bra? Några andra märken som uppfyller mina krav, som är bra? :)
 
Har redan betat av två par Urban Ears ("den vanliga" sorten, on-ear) inom loppet av 1,5 år. Det senaste paret har jag bara haft i typ 3 veckor, men de är redan "slut", och jag är trött på det märket nu. Dessutom funkar de inte helt optimalt för mig som har örhängen, då de skaver efter ett tag...

Så är på jakt efter ett par vettiga in-ear hörlurar!
Hörlurar är ju rena djungeln idag, så skulle gärna vilja ha lite tips! :D
Mina "krav":
- In-ear, men inte med en sån där "gummipropp", utan "släta" som iPhone-hörlurarna är.
- Bra kvalité till vettigt pris. Behöver inte vara ett multimediasystem inbyggt i två små proppar så att säga, men inte heller brusiga med helkasst ljud ;)
- Kosta max 500 kr.
- Gärna, om möjligt, blåa, gula eller turkosa.

Har tittat lite på Happy Plugs, är de bra? Några andra märken som uppfyller mina krav, som är bra? :)
Happy plugs är rätt kassa faktiskt, men finare att se på I guess. Bästa jag haft, som sitter bra i örat och ger bra ljudkvalité - är faktiskt de jag fått med min iphone 5. Dessa är ju lite motsvarande, har inte testat dem själv dock, och finns med färg:


http://www.elgiganten.se/product/lj.../urbanista-horlurar-in-ear-san-francisco-rosa
URBSFPINK
 
Kan ju tillägga att jag provat ungefär en miljon olika sorters hörlurar, då det har varit ett stort problem. Alla ramlar bara ur, hela tiden! Och de med båge man sätter runt örat fungerar inte heller då jag har sjukt små öron, så bågen hamnar två cm ovanför örat :banghead:
 
Jag måste faktiskt också slå ett slag för iPhones egna, tycker ljudet i dem är det bästa jag hittat tillintills! Dock får jag skav av dem (the curse of små öron and narrow hörselgångar) så jag har två andra som jag varierar med.

Dessa blev jag tipsade om av en bukefalist (tack tack!):

marshall-minor-fx.33570906.jpg

1741_marshall_minor_fx_headphones_in_ear.jpg


Marshall Minor FX, kostar ca 400-500kr.

Det är en blandras mellan in-ear och "out-ear" (?), bra ljud, sjukt snygga (tycker jag iallafall) och bekväma när man väl fått till knixet om hur de ska sitta.

Sen har jag också Sennheiser Bass Boost in-ear, de har dock gummiplopp så dem är du nog inte intresserade av ;) Dock bra ljud, bekväma och hållbara!
 
Jag har också ett par Marshall Minor och jag älskar dem jättemycket. Bra ljud, snygga och bekväma. Dock uppfyller de inte riktigt dina krav men skulle ändå vilja rekommendera dem :D
 
Instämmer faktiskt om Marshall Minor, dom är toppen!

Enda nackdelarna som jag tycker kan vara värda att tänka på...
- Tygkabeln slits väldigt fult med tiden om den utsätts för mycket slitage (hade mina mycket i stallet) och väljer du den vita så kommer den inte vara vit så länge till om dom används mycket i smutsiga miljöer.
- Tål inte fukt särskilt bra, varken svett regn eller liknande. Det lilla gallret ärgar och blir grönt och fult.
 
Jag gillar mina sånna här men det var sån gummiplopp du inte ville ha? Finns/fanns ju annars de som hade dubbla ploppar som verkligen var som riktiga öronproppar.

Skullcandy-Skullcandy-JIB-In-Ear-Headphone-S2DUDZ072-White-8b06656fad854995b74e7b4ab558f3d1-jpg
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag har idag ett par Samsung Buds... nånting och är generellt nöjd. Men de är hopplösa när det blåser ute, den jag pratat med hör...
Svar
9
· Visningar
530
Senast: warg
·
IT & mobiler Jag håller på att bli galen på mina iPhone-hörlurar, minsta bakgrundsljud och jag hör inte mina ljudböcker trots högsta volym :down: Jag...
2
Svar
31
· Visningar
2 894
Senast: Lia_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur länge är din hund ensam?
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp