Behöver nya hörlurar, INTE in-ear!

Jag håller på att bli galen på mina iPhone-hörlurar, minsta bakgrundsljud och jag hör inte mina ljudböcker trots högsta volym :down: Jag har länge sagt att jag ska köpa ett par nya men kommer mig inte riktigt för det, det känns som en djungel...

De flesta hörlurar verkar vara in-ear men jag har jättesvårt för det. Gillar verkligen inte öronproppskänslan.

Jag vill gärna att de fungerar vid träning, även om det inte är det huvudsakliga syftet. Bluetooth-hörlurar, är det en bra idé? Bekväma naturligtvis, även om jag förstår att det skiljer sig mellan individer.

Har ni några märken/modeller att rekommendera?

Sony MDR-1000X som är brusreducerande är klockrena. Trådlösa, tar bort allt bakgrundsbrus och riktigt bra ljud. Batteritid på 20 timmar.
Jag använder dom bara i ett öppet kontorslandskap och när det är surrigt är det helt fantastiskt. Det är som att sitta hemma , allt surr i bakgrunden bara försvinner om det inte är närmsta grannen som pratar.

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3889377
En uppföljare finns nu också som gjort den ändå lite bättre.
http://www.mobil.se/tester/produkttester/test-sony-wh-1000xm2
http://www.ljudochbild.se/test/horlurar/sony-wh-1000xm2
 
Puttar upp denna eminenta tråd.
Jag sitter stundtals i en stökig miljö och jobbar, men känner att ett par Peltor blir lite demonstrativt.
Jag är ingen musiklyssnare när jag jobbar, och jag vill höra om nån pratar med mig men få bort allt slammer, knapptryckande och de som babblar en bit bort. Tips!?
 
Puttar upp denna eminenta tråd.
Jag sitter stundtals i en stökig miljö och jobbar, men känner att ett par Peltor blir lite demonstrativt.
Jag är ingen musiklyssnare när jag jobbar, och jag vill höra om nån pratar med mig men få bort allt slammer, knapptryckande och de som babblar en bit bort. Tips!?

Bose noise canceling? Tycker själv såna är underbara i stökiga miljöer, men lyssnar å andra sidan också på musik i dem. Eller på flyg- ser på film/serier.
 
Instämmer. Bose är fortfarande bland de bästa, men inte lika självklart och ohotat som för bara 5-6 år sedan. Även Sony, Sennheiser, Audio-Technica m fl är värda att titta på, de levererar väldigt bra till litet lägre pris. Jag har bl a ett par Audio-Technica ATH-ANC7 som var rejält prisvärda när jag köpte dem, idag skulle jag titta på ATH-ANC9 eller Bose QC25 om jag kunde leva med trådbunden anslutning.

Ett alternativ, om du verkligen inte har behov att lyssna på musik, är individuellt gjutna öronproppar, s k musikerproppar. De är betydligt mindre iögonfallande än några hörlurar, vilket iofs kan ge en negativ effekt - med hörlurar signalerar man ju litet grann att man vill vara ifred. De flesta gjutna öronproppar går att få med olika dämpning, lagom för det du beskriver kan vara runt -15 dB.
 
Puttar upp denna eminenta tråd.
Jag sitter stundtals i en stökig miljö och jobbar, men känner att ett par Peltor blir lite demonstrativt.
Jag är ingen musiklyssnare när jag jobbar, och jag vill höra om nån pratar med mig men få bort allt slammer, knapptryckande och de som babblar en bit bort. Tips!?
Ett par formgjutna öronproppar om du inte ska lyssna på musik, går att få med mer eller mindre medhörning. Eftersom de är gjutna efter dina egna öron så märks de knappt när de sitter där:up:
 
Instämmer. Bose är fortfarande bland de bästa, men inte lika självklart och ohotat som för bara 5-6 år sedan. Även Sony, Sennheiser, Audio-Technica m fl är värda att titta på, de levererar väldigt bra till litet lägre pris. Jag har bl a ett par Audio-Technica ATH-ANC7 som var rejält prisvärda när jag köpte dem, idag skulle jag titta på ATH-ANC9 eller Bose QC25 om jag kunde leva med trådbunden anslutning.

Ett alternativ, om du verkligen inte har behov att lyssna på musik, är individuellt gjutna öronproppar, s k musikerproppar. De är betydligt mindre iögonfallande än några hörlurar, vilket iofs kan ge en negativ effekt - med hörlurar signalerar man ju litet grann att man vill vara ifred. De flesta gjutna öronproppar går att få med olika dämpning, lagom för det du beskriver kan vara runt -15 dB.

Woo! Det var en bra tanke!
 
Följdfråga på hörlurar: Bör man åka till butik eller går det bra att beställa på nätet? :angel:
Det är alltid bra att prova! Jag hade sett ut ett par hörlurar på nätet, men som tur var gick jag till butik för att prova. De satt inte alls bra och istället köpte jag några som kändes bra. Jag skulle säga att viktigast av allt är passformen :)
 

Liknande trådar

IT & mobiler Som inte är standard apple/android lurar som medföljer vid köp av telefonen. Är på jakt efter ett par nya, gärna inte superfula...
Svar
11
· Visningar
1 080
Senast: AraSlei
·
Äldre Behöver verkligen köpa nya hörlurar nu och vänder mig såklart till buke för att få de bästa tipsen! :D (Vet att det finns en liknande...
Svar
4
· Visningar
659
Senast: G-uldlock
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp