Bukefalos 28 år!

Bästa överlacket för nailart? (som inte suddar ut allt)

purity_666

Trådstartare
Jag har problem med att hitta bra överlack när jag pysslar med nailart. Häromdagen förstörde jag min fina nagelfolie eftersom överlacket helt tog bort 3-d effekterna i det. Några överlack drog runt färgen t.o.m (ja jag blev desperat och testade 5 överlacker och några vanliga genomskinliga lack. )
Samma sak kan hända om jag målar med akrylfärg. Motivet dras ut och blir suddigt. En del överlacker plockar ju upp vanligt lack också så man ser att penseln blir färgad.

Så har ni tips på överlack som inte sabbar nailart? Jag funderade på att testa ha vanligt trälim på och sen kanske överlack över det. Men det vore ju fint om det fanns ett överlack som var menat just för nagelfolie, små detaljer och akrylfärg.
 
Om överlacket plockar upp underliggande lack/suddar ut motiv så har det ju inte torkat tillräckligt innan överlacket läggs på, men prova ett dropp-on typ essie quick-e och vänta längre innan du lägger på ett vanligt topplack är min rekommendation.
 
Det ska jag absolut testa när jag jobbar med vanligt lack. Kommer nog inte funka på akryl eller nagelfolie dock :(
 
Låt dekorationsmålningen torka bättre innan du toppar det. Sen använder du gärna ett snabbhärdande lack som Seche Vite eller liknande, lägger på flödigt med så få drag som möjligt :)
 
Konad Nail Arts topp lack. det är gjort för att inte förstöra designerna man gör med deras kit, kan tänka mig att det fungerar bra även på annan nailart.
 
Låt dekorationsmålningen torka bättre innan du toppar det. Sen använder du gärna ett snabbhärdande lack som Seche Vite eller liknande, lägger på flödigt med så få drag som möjligt :)
Exakt, har aldrig målat ngt mönster på naglarna eller så, men en väninna är galen och fixar mina naglar ibland. Seche Vite har aldrig flyttat på någonting, verkar inte förstöra holo nagellack heller. Däremot gör det ju matta lack glansiga :)

(I övrigt så torkar det ju extrasnabbt så skulle inte kunna ha ngt annat överlack. (eller det finns ett till som torkar snabbt men det har jag glömt vad det heter).
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp