Bästa regntäcket

Monkie

Trådstartare
Hej! Jag vill gärna ha tips om bra regntäcke. Gärna halvhals eller avtagbar hals. Har köpt på Hööks innan, de blir ofta stora ner över bakdelen och hänger ner över halva bakbenen. Har ett varmblod, hon är av lite tunnare modell.

Har kikat på Amigotäckena,passar de lite tunnare hästar?
 
Hej! Jag vill gärna ha tips om bra regntäcke. Gärna halvhals eller avtagbar hals. Har köpt på Hööks innan, de blir ofta stora ner över bakdelen och hänger ner över halva bakbenen. Har ett varmblod, hon är av lite tunnare modell.

Har kikat på Amigotäckena,passar de lite tunnare hästar?

Svar nej, titta på Rhino, dem passar tunnare hästar med smalare bogar :-)
Hööks för övrigt tycker jag är riktigt dålig passform.
 
Amigo är bra för det finns i halvstorlekar och kan därför passa även på en tunnare häst. Jag har haft dem på både grovt halvblod och ett nätt, tunnt halvblod. Halvhals blir lite trängre i bogen än vanlig skärning.
Jag har både amigo och Rhino till mitt nuvarande lite tunnare halvblod, båda sitter väldigt bra.
Det är optimalt om du kan prova dem innan så du vet vilken storlek du behöver!
 
Jag är galet nöjd med mitt senaste Horseware:
Amigo 12 Bravo Wug - med halvhals, lite grövre yttertyg, satt som en smäck på hästen och inte tillstymmelse till läckage trots ösregn en hel dag (och då menar jag verkligen ösregn :crazy:).
 
Hej! Jag vill gärna ha tips om bra regntäcke. Gärna halvhals eller avtagbar hals. Har köpt på Hööks innan, de blir ofta stora ner över bakdelen och hänger ner över halva bakbenen. Har ett varmblod, hon är av lite tunnare modell.

Har kikat på Amigotäckena,passar de lite tunnare hästar?

Jag har varit jättenöjd med alla mina Horsewear-täcken. Dock är de nu mer för smala i bogen åt min nuvarande.
Har du en tunnare modell tror jag du kan ha både Rambo, Rhino och Amigo.
 
Lånar den här tråden, vi har letat efter RIKTIGT bra regntäcken länge (eller, lättfodrade vintertäcken). Våra hästar går ute sisådär 14 timmar per dygn i alla väder och vi vill inte att täckena ska börja dra åt sig vatten eller läcka efter en säsong, särskilt inte om de är av det dyrare slaget.
Vill gärna ha halvhals, men utan att de blir trånga (Har ett Globus nu som är väldigt trångt i halsen...). Har islandshästar som inte är jättespinkiga :) Benremmar är ett krav.

Har provat Hööks, Källqvists protector och Globus. En träningshäst hade ett Rambo, gillade det men det var som ett riddartäcke :D Dock kanske det var minst någon storlek för stort....
Känns som att alla säger Horseware- stämmer det att de är så bra? Vilka modeller ska man sikta in sig på? Är det garanti på alla Horseware? Är det Rambo, Rhino eller Amigo som anses "lyxigast"?
 
Senast ändrad:
Lånar den här tråden, vi har letat efter RIKTIGT bra regntäcken länge (eller, lättfodrade vintertäcken). Våra hästar går ute sisådär 14 timmar per dygn i alla väder och vi vill inte att täckena ska börja dra åt sig vatten eller läcka efter en säsong, särskilt inte om de är av det dyrare slaget.
Vill gärna ha halvhals, men utan att de blir trånga (Har ett Globus nu som är väldigt trångt i halsen...). Har islandshästar som inte är jättespinkiga :) Benremmar är ett krav.

Har provat Hööks, Källqvists protector och Globus. En träningshäst hade ett Rambo, gillade det men det var som ett riddartäcke :D Dock kanske det var minst någon storlek för stort....
Känns som att alla säger Horseware- stämmer det att de är så bra? Vilka modeller ska man sikta in sig på? Är det garanti på alla Horseware? Är det Rambo, Rhino eller Amigo som anses "lyxigast"?
HW har ju ett täcke för islandshästar. Jag kör med Shires, tycker det är absolut mest prisvärda täckena i förhållande till kvalité.
 
Lånar den här tråden, vi har letat efter RIKTIGT bra regntäcken länge (eller, lättfodrade vintertäcken). Våra hästar går ute sisådär 14 timmar per dygn i alla väder och vi vill inte att täckena ska börja dra åt sig vatten eller läcka efter en säsong, särskilt inte om de är av det dyrare slaget.
Vill gärna ha halvhals, men utan att de blir trånga (Har ett Globus nu som är väldigt trångt i halsen...). Har islandshästar som inte är jättespinkiga :) Benremmar är ett krav.

Har provat Hööks, Källqvists protector och Globus. En träningshäst hade ett Rambo, gillade det men det var som ett riddartäcke :D Dock kanske det var minst någon storlek för stort....
Känns som att alla säger Horseware- stämmer det att de är så bra? Vilka modeller ska man sikta in sig på? Är det garanti på alla Horseware? Är det Rambo, Rhino eller Amigo som anses "lyxigast"?
Benremmar tror jag inte finns ringar till? ,men här ligger täckena kvar perfekt ändå trots dragande i varandra.
Rambo är lyxigast, har ett annat yttertyg än de andra. Ska vara väldigt hållbart och ha längst livslängd av hw:s sorter.
Rhino är härnäst och är oxå riktigt najs. Går det hål i yttertyget är täcket ändå vattentätt då det är uppbyggt så, i lager sas. Min favorit!
Amigo bravo (12) är nästa steg och också väldigt prisvärt enligt mig.

Övriga amigo(6, hero, Mio) har för låga denier för mina hästar :angel:

Som ovan svarat finns modell Island från hw.
 
Lånar den här tråden, vi har letat efter RIKTIGT bra regntäcken länge (eller, lättfodrade vintertäcken). Våra hästar går ute sisådär 14 timmar per dygn i alla väder och vi vill inte att täckena ska börja dra åt sig vatten eller läcka efter en säsong, särskilt inte om de är av det dyrare slaget.
Vill gärna ha halvhals, men utan att de blir trånga (Har ett Globus nu som är väldigt trångt i halsen...). Har islandshästar som inte är jättespinkiga :) Benremmar är ett krav.

Har provat Hööks, Källqvists protector och Globus. En träningshäst hade ett Rambo, gillade det men det var som ett riddartäcke :D Dock kanske det var minst någon storlek för stort....
Känns som att alla säger Horseware- stämmer det att de är så bra? Vilka modeller ska man sikta in sig på? Är det garanti på alla Horseware? Är det Rambo, Rhino eller Amigo som anses "lyxigast"?

Rambo är ju dyrast o bäst. Bara garanti på dom, inte på de andra hw så vitt jag vet. Mina rhino och amigo har dock upplevts lite fuktiga. Däremot täckena från Börjes, håller Somfan. Både mot bithästar och kraftiga nederbörd.
 
Rambo är ju dyrast o bäst. Bara garanti på dom, inte på de andra hw så vitt jag vet. Mina rhino och amigo har dock upplevts lite fuktiga. Däremot täckena från Börjes, håller Somfan. Både mot bithästar och kraftiga nederbörd.
Är det något särskilt av Börjes? De heter ju lite olika saker. Jag tänker någon typ "övergångstäcke", för vi gillar när det är lite lite fyllning i, men våra hästar behöver inget tjockt.
 
Jag har ett med hög hals från Börjes, det är lite fyllning, klarar massa bett och myycket regn!
 
Är det något särskilt av Börjes? De heter ju lite olika saker. Jag tänker någon typ "övergångstäcke", för vi gillar när det är lite lite fyllning i, men våra hästar behöver inget tjockt.
Finns ett med 100g fylling o halvhals. Det har jag, mkt rivstarkt och vattentätt!
 

Liknande trådar

L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 360
Senast: LiviaFilippa
·
Utrustning Jag behöver tips på säkerhetsvästar som passar till långa smala, men "kurviga" tonårstjejer. Dottern har nu provat i stort sett alla...
Svar
1
· Visningar
502
Senast: MimmiNO
·
Mat I december ska jag ha två kalas på samma helg, och ska bjuda på tårta. För att göra det hela så ekonomiskt som möjligt tänker jag göra...
2
Svar
26
· Visningar
1 275
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 345
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Hage
  • Födda -21

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp