Bukefalos 28 år!

Bästa schampot för vita hundar

isafore

Trådstartare
Min dalmatiner är typ GUL! :wtf: Har försökt tvätta honom med ett vanligt schampo utan bra resultat. Inför vår första utställning ska jag köpa en schampo anpassat för vita hundar för att verkligen få honom VIT. Men vilket är bäst? Finns ju en hel djungel! Jag kör i vanliga fall med Espree som jag är nöjd med. Espree har ett schampo för vita hundar, är det någon som vet hur det är? :)
 
Jag tycker det är väldigt svårt att få missfärgad päls riktigt vit med vanliga hundschampon, mina egna hundar har inte så mycket päls men ska jag få deras vita partier riktigt kritvita brukar jag använda flytande galltvål och sen schamponera och använda ett balsam efteråt.
 
Q
Ger du din hund laxolja så kan det färga pälsen...
Nepp, jag är mycket noga med att undvika lax, morötter och annat som färgar av sig.

Galltvål och plush puppy är de som fått mest rekommendationer på facebook också. Blir nog det!
 

Liknande trådar

Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
1 023
Senast: Viva
·
Hundhälsa Igår kväll började Slyngeln plötsligt klia sig "överallt" och var klart besvärad utan att verka hitta stället det kliade på ordentligt -...
Svar
6
· Visningar
1 084
Senast: Roheryn
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 636
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 341
Senast: geting
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp