Bästa tipsen för koppelträning?

Återigen - stort tack för alla tips! Uppskattar det verkligen!

Jag blev så nyfiken på VGW-selen att jag faktiskt gick och köpte en häromdagen. Oj sån skillnad det blev! Plötsligt förstår hon vad vi menar när vi tar lätt i kopplet, hon bromsar upp fint och tar man bara en aning mer vänder hon sig om och då har hon fått massa beröm och godis. Inget drag överhuvudtaget! Det fina beteendet spillde även över om man kopplade om kopplet till halsbandet korta stunder. Det kändes verkligen som att hon uppskattar selen och att hon blir mer harmonisk med den.

Vi kommer givetvis fortsätta träningen med följsamhet osv parallellt, men att ha en lösning att ta till ”så länge” för att vardagspromenaderna ska bli en trevlig upplevelse för alla parter känns helt underbart!
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Hej! Jag vänder mig till er kunniga hundmänniskor här inne, i hopp om att få lite goda tips och råd :) Vi har kommit fram till att vi...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 071
Senast: Snurrfian
·
Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 019
Hundträning Min mamma gick plötsligt bort i söndags och jag har därför hennes 4-åriga mittelspitz hos mig just nu. Han har i princip aldrig lämnats...
6 7 8
Svar
150
· Visningar
21 401
Senast: Vassi
·
Hundavel & Ras Hejsan! 😊 Så nu är det såhär att jag och min familj är på jakt efter den passande hundrasen för oss! Och vi har mer eller mindre redan...
2
Svar
26
· Visningar
4 321
Senast: Roheryn
·

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Dressyrsnack 17
  • Vad är rätt

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp