Bästa tjockaste stalltäcket!

N

Novalee

För frusna helklippta (till minsta örontuss) tävlingshästar...
Vilket skaver minst?
Är prisvärdast?
och helt enkelt bäst och snyggast? :bow:
 
Ger de inga skav?
Vilken modell tycker du är bäst av deras? :bow:
 
Jag har Horseware :bow: till min pålla! Ett 550g täcke med halvhals! Ligger perfekt och inte en skymt av skav! Enda nackdelen är att manen blir lite tillplattad... Ett supertäcke och inte så dyrt för att vara Horseware :bow:, tycker jag då :angel:

// Anna
 
Bästa är mitt GAMLA Horse Saver. Tjockare än två av mina duntäcken. Går köpa lös hals till men det fick jaga ldrig tag på någon. Är eg ett utetäcke, men andas så funkar inne med. Dock skulle en häst i uppvärmt stall svettas ihjäl av det. Jag råkade ju snagga valacken in på bara huden igår (fel skär) och jag har KALLSTALL. Minus 10 grader igår kväll. På med fleecetäcke och det tjocka och hästen var varm som en kamin även om halsen. Så i uppvärmt stall skulle det bli för mycket även för en klippt, frusen sak. (Eftersom min klippta, frusna var så varm i minus 10).

Annars är Horseware suveräna (men dyra..). Bra passform, bra värme, inga skav.

Jag har SVÅRT att tro att halstäcke ska behövas INNE (jag har det inte ens ute som sagt).
 
är de täckena ni nämner sådanna som man kan ha under ett utetäcke i hagen oxså utan att det ger skav?
 
Det är ju sant :smirk:
men det fins väll endå de täckena som är bättre än anda oavsätt?! :)
 
Inte antiskavfoder i bogen, men min är helt utan skav. Har det på sig jämt, som innetäcke och ute under utetäcket, inget skav. :)
Yttertyget är väldigt starkt och tjockt, något typ nylonaktigt antar jag?
 
Helt sant, vissa täcken skaver på endel, medans andra inte. Nästan omöjligt att säga ju. Man får prova sig fram.
 
När mitt vbl är helklippt brukar jag ha täcke med helhals på henne ute och inne. Inne fleecetäcke och ute vintertäcke med helhals. :)
 
Jag kör på Rambo täcken. Visserligen svin dyra men kanon bra tycker jag. Varma och har hög hals om man vill ha det. Har inte givit min häst skav har ett rätt smart knäppe fram. I och för sig tror jag många täcken har den typen av knäppning idag.
 

Liknande trådar

Hemmet Jag har en soffa (futon-ish) som behöver nytt överdrag. Den är ny och inte sliten, men jag fick en väldigt bra deal på den modell jag...
2
Svar
20
· Visningar
829
Senast: manda
·
Övr. Djur Har postat innan om vår sjuka hamster som haft alla möjliga problem som en hamster kan råka ut för typ. Krokiga tänder som behövts...
Svar
1
· Visningar
858
Senast: Lyan
·
Övr. Hund Hej, Ytterliggare ännu en vilken ras tråd men tänkte kika med experterna ;) Jag har gått ganske länge nu i hundtankar och funderar på...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 400
Senast: Praefatio
·
  • Låst
Övr. Hund Hej! Jag vänder mig till er kunniga hundmänniskor här inne, i hopp om att få lite goda tips och råd :) Vi har kommit fram till att vi...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 238
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp