Bästa trosan?

alazzi

Trådstartare
Jag tycker det är typ omöjligt att hitta trosor som jag trivs med. Så vilka trosor fungerar bra för dig? Jag är fet så jag har problem med att trosorna inte sitter uppe utan de hasar ner. Sjukt obekvämt.

Mina bästa trosor kommer från Miss Mary men de är ju ganska dyra så jag har bara två par. Men det kanske är det enda som duger.
 
Jag hade en trostråd för ett tag sedan och då köptes NewBody eco basic cotton. Inte min favorit i hur de sitter annars (på mig, inte funktionsfel) men de sitter verkligen uppe på ett sätt klår resten av troslådan :D
 
Jag är också en tjockis och har dessutom stomi, vilket gör att jag vill ha trosor som täcker påsen (både upptill och nertill). Provade några jättedyra specialtrosor när jag nyss fått stomin, men är numera helt nöjd med boxertrosor från Ica (My Wear). De både sitter bra och kostar lagom mycket.
 
Lindex har jättesköna bomullstrosor som hålls på en rund mage. Finns lite olika modeller. Ta de osexigaste, men absolut skönaste.
 
De bästa trosorna jag har har jag köpt på Lidl. Minns inte vad märket heter, men de är bekväma. De ska väl egentligen sitta över magen men jag har inga trosor som sitter där, jag sätter dem under magen. Jag gissar att det också är en anledning till att jag inte har problem med sår under min tjocka hängande mage efter operationen jag gjorde. Det är ju rätt vanligt när överflödshuden hänger, men sådana problem har jag aldrig haft, men jag har troslinningen där istället.
 
Slogggi. Har bara sloggi.

Testar ibland nåt annat men det slutar alltid medatt jag antingen slänger eller lägger längst ner i troslådan.

Just min kropp kan tydligen inte ha nåt annat. Dessutom håller de i evighet. Typ 10-15år.
 
Jag har hittat ett mönster som funkar på mig, så från och med nu kommer jag sy mina trosor själv. Dottern gillar samma mönster men i mindre storlek och lowwaist
 
Jag använder Citygross kalsonger som säljs i trepack. Tjockare bomull och rejälare resår än många trosor.
Av någon anledning sitter de bättre på min kroppsform. Men jag har aldrig begripit vad det är för egenheter jag har som gör att de flesta trosor placerar sig dåligt på mig. Kanske är det att kalsongresåren är tänkt att placera sig under en kulmage?
 
Jag köper en taimodell från Ica från deras eco-sortiment. Tycker att det är svårt, när man hittat en modell som passar så byter de sortiment. Hittade tidigare flera favoriter på Åhléns. En kompis och jag har insett att vi gillar samma modell på trosor vilket är bra, då kan vi tipsa varandra.
 
Slogggi. Har bara sloggi.

Testar ibland nåt annat men det slutar alltid medatt jag antingen slänger eller lägger längst ner i troslådan.

Just min kropp kan tydligen inte ha nåt annat. Dessutom håller de i evighet. Typ 10-15år.
Jag har haft Sloggi i många år och varit nöjd. Men de senaste jag köpte (i somras) har varit usla. Tråden lossnar och det blir hål. I allihopa. Har Sloggi bytt ägare, tillverkare eller vad?
 

Bifogade filer

  • IMG_7902.png
    IMG_7902.png
    77,8 KB · Visningar: 6

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Helt sjukt! Jag och två kompisar ska på Mello i Eskilstuna i februari. Jag som inte ens vet var Eskilstuna ligger på kartan..... På...
2
Svar
31
· Visningar
1 849
Senast: kamomillo
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
5 707
Hemmet Jag bor i ett 75 kvm stort hus (1.5 plan) på landet. Jag har idag ett värmesystem med en vedpanna i köket som går till ett vattenburet...
2
Svar
27
· Visningar
1 118
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ 40 närmar sig. Vikten går uppåt och jag har skaffat gymkort. Att reglera vikten med födointaget fungerar inte på mig, så min tanke är...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
9 836
Senast: SiZo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Att bjuda någon?
  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Bra hörlurar

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp