Bukefalos 28 år!

Bästa vapnet i sängen

vinkelina

Trådstartare
Vem är inte rädd ibland för att någon skall bryta sig in på natten när man sover. Har funderat på vad man egentligen borde ha under kudden att försvara sig med. Känns som att barnens mjukisdjur inte kommer stoppa inbrottstjuvar.

Kanske lite absurd tanke men sådant spinner i mitt huvud när jag skall sova :nailbiting:
 
Vi hade en 48 Special med splitterammunition när vi bodde i folkabussen i USA....... :crazy: Hur läskigt som helst. Den låg under sängen. Vi hade inte barn på den tiden...! När vi köpte den fick vi veta, att vi behövde inte sikta speciellt väl; bara vi träffade NÅNstans skulle personen vara Oskadliggjord.... (Detta var typ 30 år sen!)
 
Vem är inte rädd ibland för att någon skall bryta sig in på natten när man sover. Har funderat på vad man egentligen borde ha under kudden att försvara sig med. Känns som att barnens mjukisdjur inte kommer stoppa inbrottstjuvar.

Kanske lite absurd tanke men sådant spinner i mitt huvud när jag skall sova :nailbiting:

Ska man försvara sig så ska ju så mkt till för att det ska sluta väl. Dels är väl få av oss tränade i att slåss. Och många av oss har spärrar för att bruka någon mer brutal mängd våld. Är det en inbrottstjuv som både är mer van att slåss, ev starkare/tyngre/etc, är mer alert än vi som vaknar halvvimsiga och som dessutom kanske har mindre spärrar gällande våld så kan det ju leda till katastrof om man drar fram ngt slags vapen för att freda sig.

Jag vet absolut folk som vaknat under inbrott och lyckats skrämma iväg tjuvar på olika sätt. Men risken finns ju att det skiter sig.

Bäst är väl att ha larm om man är osäker.
 
Jag har en brandsläckare i garderoben i sovrummet. Tänkt så att vi kan skapa en säker väg ut för oss och barnen om det värsta skulle hända under natten... Men kanske kan man ha den mot tjuvar också och få dom att stanna nere 😅
 
Bästa vapnet är helt klart en actionhjälte. Tänk Rambo, Terminator, eller helt enkelt The Rock.
Inte för att vara sån men hade jag fått ner the Rock i min säng hade jag definitivt inte gömt han under kudden 😅

Jag har sagt till sambon min att vi ska skaffa två baseboll trän i metall. En att ha i hallen vid ingången och en i sovrummet. Den i hallen är för den gången man behöver springa ut om nån jäkel får för sig att springa in på vår gård mitt i natten. Det är antingen det eller en ovtjarka, och jag känner att det blir för jobbigt att stägsla in mina 7000 m2 för det 😂
 
35882


Vederbörande bet faktiskt en tjuv i benet en gång. Vägrade släppa :rage:
 
Inte för att vara sån men hade jag fått ner the Rock i min säng hade jag definitivt inte gömt han under kudden 😅

Jag har sagt till sambon min att vi ska skaffa två baseboll trän i metall. En att ha i hallen vid ingången och en i sovrummet. Den i hallen är för den gången man behöver springa ut om nån jäkel får för sig att springa in på vår gård mitt i natten. Det är antingen det eller en ovtjarka, och jag känner att det blir för jobbigt att stägsla in mina 7000 m2 för det 😂
Eller så tar inbrottstjuven det som står i hallen och ni har varsitt när ni börjar slåss?
 
Eller så tar inbrottstjuven det som står i hallen och ni har varsitt när ni börjar slåss?
😂 Ser nu att det kan uppfattas så när jag skrev det på det viset. Jag har en jättefin garderob i hallen där det ska få ligga på översta under regnkläderna. Jätte lätt att greppa om man vet att det ligger där men syns inte annars.
 
Skulle aldrig våga ha vapen i sängen, bara tanken på barn som råkar skada eller döda sig själva eller någon annan med vapnet gör mig rädd. Att beväpna sig själv gör bara att andra känner behov av att göra samma sak fast farligare vapen osv:crazy:.

Skulle jag bli rädd för inbrott så skaffar jag mig en flock gäss med en elak gåskarl, väsnas som fan och jag blir inte ansvarig om dom går till anfall mot inkräktare.
 
Vederbörande ser rätt medveten ut om sin förträfflighet. Och överlägsenhet!

Oh ja! Oerhört medveten. Hen är ökänd i kvarteret skulle man kunna säga. Alla fyrbeningar klättrar på väggarna vid åsynen av denna best. En amstaff kissade på sig medan den försökte fly från vederbörande i hundrastgården. Vi pratar mentalt MONSTER. Hen varken skäller eller låter men OM BLICKAR KUNDE DÖDA ⚰️⚰️⚰️
 
Jag har en Malle som INTE tycker om folk han inte kanner ... och som anser att forsvar ar basta vapnet ... som ingen manniska ar radd for om de inte ar hundkunniga. Jag hor ofta att, "Men jag lovar att han gillar mig, alla hundar gillar mig. Jag ar jatte bra pa hund". De som ar hundkunniga gar inte fram till honom och har ingen onskan att klappa honom.

Sedan har jag en Rottis som alla som inte ar hundkunniga ar radda for, men som alskar alla manniskor och tror att alla vill klappa henne. Tyvarr finns det inte nagon ... utom hundkunniga manniskor ... som forstar hur snall och gosig hon ar, och bara hundkunniga manniskor gar fram till henne. :angel:

Jag kanner mig mycket saker.:D
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 458
Senast: tuaphua
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
4 151
Kropp & Själ Jag visste inte om jag skulle lägga tråden här eller på dagbok. Men jag vill nog ha tankar? För att börja från början… Jag har varit...
2
Svar
29
· Visningar
3 896
Senast: skiesabove
·
Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 156

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp