Bukefalos 28 år!

Bästa vapnet i sängen

Sorry alla sexgalningar.

Och tänkte inte vapen som just vapen utan ettrig chihuahua, mormors löständer, eller kanske hårspray. (Mannen vägrar dansk dog som är mitt förslag)

Gillar tanken på brandsläckaren 👍
 
Jag skuel aldrig komma på tanken att ha vapen nära sängen. Risken att någon illasinnad hinner ta det före mig är överhängande. Eller övermanna mig och ta det.

Tror det är betydlilgt farligare att ha någon form av vapen än att vara obeväpnad.
Men en rejäl vovve skulle jag gärna ha :D

Och jag låser aldrig min dörr heller. Har en fobi. Tänker att ambulanspersonal skulle få svårt att ta sig in och jag skulle avlida innan det brutit upp.
 
Jag skuel aldrig komma på tanken att ha vapen nära sängen. Risken att någon illasinnad hinner ta det före mig är överhängande. Eller övermanna mig och ta det.

Tror det är betydlilgt farligare att ha någon form av vapen än att vara obeväpnad.
Men en rejäl vovve skulle jag gärna ha :D

Och jag låser aldrig min dörr heller. Har en fobi. Tänker att ambulanspersonal skulle få svårt att ta sig in och jag skulle avlida innan det brutit upp.

Jag laser dorrar nar jag ar inne, men lamnar inte dorren last nar jag lamnar hundarna hemma utifall att nagon behover kunna komma in och radda dem.
 
Men det gäller väl bara om man inte är hemma??
Det vet jag faktiskt inte. Får kolla upp.
Oavsett är jag nog överdriven med att låsa men det har nog med att göra med tidigare inbrott och personer som gjort dumma saker. Skulle inte kunna somna olåst. Men du låser inte ens till natten? Vem som helst kan ju klampa in och du lär inte ens höra?
 
Jag bor i en studentlägenhet, känns inte som att någon skulle välja att göra inbrott hos en fattig student. Inte värt det liksom.
Så jag är inte rädd för inbrott alls.
 
Tänkte precis säga det. Jag har en dvärgpincher i sängen, det borde räcka. Eller ja, han tycker det iaf.

Anekdot, han vaktar mig men inte sambon. Ligger jag och sover och sambon kommer hem sent så väcker han mig (och sannolikt sig själv också) i någon form av flygattack ut för sängkanten med tillhörande gällt skall så man själv får en hjärtattack. Ligger sambon och sover när jag kommer hem möts jag av två stora ögon och ljudet av en liten fladdrande svans. Vet inte varför han inte vaktar sambon, han kanske skiter i honom? :p
 
Det vet jag faktiskt inte. Får kolla upp.
Oavsett är jag nog överdriven med att låsa men det har nog med att göra med tidigare inbrott och personer som gjort dumma saker. Skulle inte kunna somna olåst. Men du låser inte ens till natten? Vem som helst kan ju klampa in och du lär inte ens höra?
Speciellt inte om natten. Jag sover på övervåningen och tanken att nån BEHÖVER komma in och det är låst skrämmer mig.

Jag har aldrig varit med om att nån bara kommit in. Dessutom står min bil mitt framför förstubron så det är tydligt att jag är hemma - knappast troligt att nån skulle bryta sig in.

Jag är inte rädd för tjuvar. mer rädd att inte kunna ta mig ut. Dessutom - om jag öppnar fönstret och vrålar hör garanterat alla grannar och alla grannhundar :D
 
Inte för att vara sån men hade jag fått ner the Rock i min säng hade jag definitivt inte gömt han under kudden 😅

Jag har sagt till sambon min att vi ska skaffa två baseboll trän i metall. En att ha i hallen vid ingången och en i sovrummet. Den i hallen är för den gången man behöver springa ut om nån jäkel får för sig att springa in på vår gård mitt i natten. Det är antingen det eller en ovtjarka, och jag känner att det blir för jobbigt att stägsla in mina 7000 m2 för det 😂
True, jobbigt att vakna med nackspärr varje morgon :cautious:
 
Anekdot, han vaktar mig men inte sambon. Ligger jag och sover och sambon kommer hem sent så väcker han mig (och sannolikt sig själv också) i någon form av flygattack ut för sängkanten med tillhörande gällt skall så man själv får en hjärtattack. Ligger sambon och sover när jag kommer hem möts jag av två stora ögon och ljudet av en liten fladdrande svans. Vet inte varför han inte vaktar sambon, han kanske skiter i honom? :p
Så gör min med. :laugh:
Tror dock få tjuvar blir rädda för 2,5 kg. Inte som att hon kommer lemlästa folk liksom..

Jag kände mig rätt trygg när jag bodde på tränarnas gård och hade två stora Cane Corso som vaktade.
Mina tränare hade tidigare också haft Papillon. Så frun i huset kände sig avsevärt mycket tryggare med de hundarna då maken var bortrest.

KL

Kände mig också hyfsat trygg då jag bodde granne med en väktare och en militär som varit rundor utomlands som sniper och minröjare. Min och deras hundar hade larmat och iaf militären hade kunnat ingripa.

Jag känner mig dock mycket tryggare här ute i buschen än inne i stan.
 
Ska man beväpna sig får man också se till att bli väldigt bra på att använda det vapnet. Risken är annars överhängande att den du tänkt använda det emot använder det mot dig istället. Att ha något som helst vapen nära sängen gör att jag ber dig läsa statistiken om hur många barn under skolåldern som dödar någon i USA.

Skaffa larm är mitt bästa tips. Att försöka få ut en inbrottstjuv kan sluta med värre saker än stulna prylar.
 
Själv skulle jag inte kunna sova utan att ytterdörren är låst! Inte för att jag känner mig otrygg men jag skulle inbillar mig att ljud på natten var en inbrottstjuv.

En kompis kompis var faktiskt med om ngt mkt obehagligt i början av sommaren enligt mig. Likt mig bor han i innerstan i Stockholm. Han bor på andra eller tredje vånigen och sov med balkongdörren öppen. Under natten vaknar han av att någon är i lägenheten, han ligger kvar i sängen och är mkt mkt tyst. Tillslut går personen som har klättrat in genom balkongdörren och han ringer då polisen. Enligt polisen gjorde han rätt som låg kvar och var tyst, ofta är det enligt polisen personer som är drogpåverkad som gör denna typ av inbrott...

Efter att jag hörde detta vågade jag inte sova med balkongdörren öppen nu i sommar även om min balkong är 3,5 våning upp :nailbiting:. Bara tanken på hur rädd jag hade varit i den situationen.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 541
Senast: tuaphua
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 200
Senast: Jahaja
·
Kropp & Själ Jag visste inte om jag skulle lägga tråden här eller på dagbok. Men jag vill nog ha tankar? För att börja från början… Jag har varit...
2
Svar
29
· Visningar
3 921
Senast: skiesabove
·
Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 259

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Gräs i näshålan?
  • Försäkring
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp