Bajs semester

miumiu

Trådstartare
Förlåt för gnälltråd men behöver skriva av mig lite känner jag.

Min sambo som jag även har barn med började ett nytt jobb i våras, därav ingen semester alls i sommar utan jobbar typ jämt. Mina svärföräldrar har en säsongsplats på campingplats i vår stad och är här i princip hela sommaren. Jag har inget emot att umgås med dom egentligen, men jag har väldigt mycket inbokat själv under semestern, vänner och familj som ska besökas osv samt att sonen lånar en sommarponny som behöver daglig omvårdnad och motion.

Känner det nu som att sambon skuldbelägger mig för att vi inte umgås tillräckligt med hans föräldrar. Igår fick dom låna sonen en hel dag när jag gjorde en utflykt själv (som sonen egentligen hade sett fram emot också, men jag åkte själv för att gå dom lite till mötes). Då låter dom sonen som för övrigt är 5 år gammal sova middag i husvagnen i flera timmar så att nattsömnen blev totalpajad. Jag VILL tycka om mina svärföräldrar men det är fan inte lätt alla gånger alltså.

Fattar att sambon är stressad för att dom ligger på och tjatar på honom säkert och han måste ju jobba och hamnar lite i kläm. Men detta är ändå min semester som jag verkligen behöver för att vila upp mig och komma ”ikapp” lite socialt med alla mina vänner och bekanta som jag inte hinner träffa annars. Vill inte känna mig jagad av mina svärisar och ha dåligt samvete för att vi inte umgås tillräckligt. Dom har noll socialt liv utöver familjen men det kan ju liksom inte vara mitt ansvar?
 
Så irriterande! Jag hade också blivit arg och ledsen!

Kan du använda dem som barnvakt när du ska träffa vänner och bekanta? och sen säga nej de dagar du och sonen har nåt planerat ni ska göra tillsammans? Du måste sätta gränser. Det är lättare om man ger dem något t.ex. en dag då och då de kan passa honom. Men säg att han inte ska sova mitt på dagen. När min dotter var 5 år sov hon aldrig mitt på dagen. På semestern kanske hon vilade lite mitt på dagen och såg en film (för att orka vara uppe längre än vanligt) men sov gjorde hon inte.
 
Andas, lungt och stilla. Fokusera. Pisssemestrar för någon sorts familjekrav har jag varit med om.

Min personliga erfarenhet/åsikt är att barn behöver mindre stimulans än vad man tror. De har dagis och skola och är snarare stressade än utvilade.

Bra idé, använd dem som barnvakt även över natten efter de låtit barnet sova middag.

Hans föräldrar är hans problem. I princip. Jag har även försökt berätta att deras kontakt med de nu studerande barnbarnen är deras problem men vi har ju familjeträffar regelbundet när de är hemma.
 

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
17 892
Senast: Whoever
·
Kropp & Själ Ok varning för triggande ämne kanske, men känner att jag behöver bolla mina tankar. Har nog alltid eller iaf sedan väldigt ung ålder...
2
Svar
20
· Visningar
1 480
Senast: miumiu
·
  • Artikel
Dagbok Fan vad svårt det ska vara att vara vuxen. Blir det någonsin "smooth sailing"? Jag blir så himla less. Igår gjorde sambon slut med mig...
2
Svar
21
· Visningar
2 667
Senast: Roheryn
·
L
  • Artikel
Dagbok Idag var min pojk vän här ett tag ❤️ Vi var bara ute och lyssnade på musik och pratade och så. Jag är i en mera dålig period nu så jag...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
5 812
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp