Bajs-tråd på "foder"

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Gargamella
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 791
G

Gargamella

Bajs-tråd på \"foder\"

Ni som kan ge tips ang vårt problem med bajs-ätande hästar i stallet, snäääälla titta på den tråden på "foder" :bow:

Re: Bajs-tråd på \"foder\"

Beror inte det på mineralbrist?
En kompis köpte ett sto som åt av sin egen avföring (och andras) och hennes veterinär sa att det berodde på mineralbrister och att hon behövde ge henne, om jag mins rätt, Glucosamin och någon annan multivitamin typ Chevinal.

Re: Bajs-tråd på \"foder\"

Jag håller med föregående. Alla djur som äter sin avföring brukar ha brist på något som dom tar upp igen genom avföringen. Exakt vad det är vet jag inte men kolla du med en vetrinär så får du nog svar.

Liknande trådar

Foder & Strö Då min häst har FFV som vi inte får bukt på ska vi testa GastoGard. Dock går det inte att ge honom orala sprutor, har någon provat att...
Svar
5
· Visningar
662
Senast: AbCdE
·
Hästvård Hej! Har en snabb fråga jag inte lyckats googla fram svaret på! Min häst är betäckt pga livslång skada. Inget hon har någon smärta av...
Svar
12
· Visningar
1 118
Senast: Freazer
·
Hästvård (Tråden ligger kanske fel, hittade inget passande.) Jag vill ha era tips eller mirakelmedel för att få bort ler-dreadlocks i framför...
Svar
5
· Visningar
540
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Hej buke! Jag är här och läser ofta men har aldrig postat en tråd tidigare, men har ni hamnat i problem med stallägare och ber om ert...
Svar
13
· Visningar
1 297
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka