bakbenssenskydd

Sv: bakbenssenskydd

Jo jag köpte sånna för framskydden på hööks men dom är nästan små, bli ändå glipor emellan, och inte speciellt tjocka. Finns kanske eskadrons modell också som funkar bättre? Finns det att köpa till bakskydden också? Täcker det över kotan? Hästjäkeln har ju inte bra koll på benen vissa gånger...:mad:

En annan fråga, om någon vet var man kan få tag på sånna höga baksenskydd lite billigare än eskadrons?
 
Sv: bakbenssenskydd

Jo jag köpte sånna för framskydden på hööks men dom är nästan små, bli ändå glipor emellan, och inte speciellt tjocka. Finns kanske eskadrons modell också som funkar bättre? Finns det att köpa till bakskydden också? Täcker det över kotan? Hästjäkeln har ju inte bra koll på benen vissa gånger...:mad:

En annan fråga, om någon vet var man kan få tag på sånna höga baksenskydd lite billigare än eskadrons?

jag har både korta och långa, så jag kan varva.
min kompis köpte vanliga eskadron senskydd i full storlek, dom har hon och rider på bakbena, det ser jätte bra ut och stör inte hästen något.
 
Sv: bakbenssenskydd

Jag har såna (till framben) och tycker de är bra. Det du kallar "lappen" är neoprenfodret som fortsätter runt.
 
Sv: bakbenssenskydd

Jag har framskydden o de funkar super o rida med hemma. Sitter bättre än senskydd o strykkappor tycker jag och jag är heller inget fan av att ha resåren direkt mot benet som det ju blir när man har vanliga senskydd. Skulle dock inte hoppa terräng i dem, då vill jag ha rejälare och lättare skydd med skenor.
 
Sv: bakbenssenskydd

Jag har sånna till bakbenen. Tycker dom skyddar bra, lappen fram tycker jag är ganska tjock o rejäl. Sitter bra och stabilt, ngt tunga dock. Har dom inte som hoppskydd utan som allmännskydd i skogen eller vanlig ridning.

Fyndade mina på b*rjes för 398 kr, om det finns kopior vet jag inte.....
 
Sv: bakbenssenskydd

Hur tunga är dom..?

Jag vill främst ha dom när vi "hoppar" (kallas kanske än så länge markarbete i hoppvärlden, för mig är det dock svår hoppning!!) då han lyckas sätta alla ben överallt samtidigt, men möjligtvis även till maratonmomentet i körning. Någon som vet skillnaden i skydd att ha ordentlig neoprene och hårda skydd? Känns som dom hårda måste skydda mycket bättre. Tycker tyvärr det är mycket pengar för skydd som behövs högst en gång i veckan så jag hade gärna hittat nån kopia (kommer väl nån gång i framtiden...), eller till ett så bra pris som du hittade!!
 
Sv: bakbenssenskydd

Inte särskilt tunga alls. Jämförbara med ett par vanliga Eskadronskydd tycker jag.
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har lite funderingar kring matstress hos häst. Vi var nämligen och kollade på en häst som förmodligen haft matstress i hela...
Svar
13
· Visningar
1 066
Senast: co-SMAD4
·
Juridik & Ekonomi Jag undrar två saker om polis anmälningar och sånt om nån här vet det! Och jag vill inte disskutera om VARFÖR jag undrar domhär sakerna...
2
Svar
20
· Visningar
2 184
Senast: gulakatten
·
  • Låst
Övr. Hund Hej! Jag vänder mig till er kunniga hundmänniskor här inne, i hopp om att få lite goda tips och råd :) Vi har kommit fram till att vi...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
5 909
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 287

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hat
  • Hiss och diss del 5
  • Vad gör vi? Del CXCIV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Dressyrsnack 16
  • Artroskopi äldre häst

Omröstningar

Tillbaka
Upp