P
PonnyBus
Jag fattar det inte. Snälla förklara hur man gör! Ibland när jag gör så som mi ninstruktör säger blir det framdelsvänning och nästa så ropar hon bra och jag vettitusan vad det var för skillnad.. Hur känner man det? GAH!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Leda kan man göra på unghästar, men en vuxen häst ska klara av att vara rundad o ställd.
Iom att hästen är ställd o formad- ställd i rörelseriktningen= Sluta! ,, du visar med din vikthjälp vart du vill- vilket ben är det som du måste påverka/ flytta mest- tänk på den du![]()
Hästen ska ha mest vikt på yttre bak- Därför ska du sitta kvar på ytter, men trampa ner inåt. Då stannar rumpan kvar o trampar runt.
Sådär gjorde jag förr när jag krånglade till det o ändå inte fick perfekt tramp runt.![]()
Om man har förberett hästen genom att ha samlat eller kortat upp skritten- ställt den i nacken o format resten -bara att vända för ytterhjälper.
Det här att driva med inner för att bibehålla tramprt behövs inte, om man istället spänner mage o trampar ner dit man ska.
AvG sa väl ngt liknande ang galoppiruetter o principen är densamma.
Provade o hästen gjorde jättefina., men om jag inte hade föreberett tillräckligt fick jag börja om.
Nu har jag funderat lite till!!
Jag vill att hästen ska marschera runt o inte bli sävlig-bibehållet taktmässigt tramp.Därav får man använda en kickstart-VÄND!Egentligen använder du inte skänkeln mer än att markera med eller?
Själva ridandet gör du med sitsen och vikten eller har jag fattat fel?Antingen är jag otydlig eller så läser du som en krattaJag tror ändå att jag varit på väg åt ditt håll, förutom att jag inte tänkt på det där med ytterbak, och att det under vändningen blir lite sluta.
Men är det fel att rida lite svag öppna innan vändningen för att få rörelsen att börja med framdelen?![]()
Man tänker öppna innan, men byter när man vänder.Choklad kan man aldrig få för mkt avsäg till om jag blir tjatig!!![]()
![]()