Sv: Bakker

Vet inte vems felet var, men det var ett tråkigt bemötande jag fick. Tror det var de som packade sina lökar i en tunn "pappkasse" utan stoppning, som gjorde att lökarna hade ruttnat (lökarna var i en plastpåse utan torv/strö) antagligen fuktiga. Men jag antar att de blivit "klokare" efterhand :) Men det finns juh många med bra erfarenheter :)

Fast jag gillar inte heller de "efterkolloredade" bliderna. Men det är jag. Det blir spännande sedan när ni fått det beställda :)
 
Sv: Bakker

Vi får se om jag tar mod till mig och beställer något. Ska fundera nån dag till tror jag. :D
 
Sv: Bakker

Trist att höra. Men de har kanske rensat upp i företaget sedan dess? De flesta som handlat nyligen verkar nöjda.

Jag handlade i många år. Uteslutande lökar och knölar

Jag var rätt säker på vad jag vill ha och Bakker har bra priser - oftast.

På gården hade vi ett vårlöksprojekt. Det var sport att hitta billiga krokusar, puschinior, vårstjärnor. Bakker var oftast billigast - fast den hösten jag knatade in på Börjes varuhus fick det vara. Krokus för 35 öre styck är svårslaget...

Köpte varje höst för 2-400 spänn och grävde ner i gräsmattan allt längre bort från huset. Till lsut var större delen av gräsmattan ett hav av blommor varje vår. När de blommat över mejade gräsklipparen ner bladen och så glömde man dem tills nästa underbara vår. Grannarna sa att våren kom på allvar när vår gräsmatta blommade.

Terrade också en del vänner. Grävde ner i smyg om hösten och när våren kom blommade deras gräsmatta. Det var en upppskattad present som ju räcker många år - de förökar sig ju de rackarna..:D

De har också haft väldigt billiga liljor - min passion.

Alltid bra lökar, alltid bra resultat.

Nuharjag ingen trädgård, inget hus. En hyreslägenhet bara. Men komemr drömprinsen runt hörnet så kan jag tänka mig att köpa en liten gård att enlevera honom till...... Och då jäklar ska det grävas i jorden igen!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Överproduktion av hud?
  • Häst
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp