Bukefalos 28 år!

Sv: Bakker

mamma har beställt från bakker och hon var inte nöjd. Hon sa att lökar och sådant var ok men större saker skulle man akta sig för att beställa. Men kanske har de blivit bättre nu
 
Sv: Bakker

*kl*
Jag har alltid varit skeptisk till dem eftersom det var så uppenbart manipulerade bilder i katalogen. De hade fyllt i färger och grejat med storlekar så jag tyckte de verkade vara så otroligt oseriösa. Men eftersom det bara är Låtta som ger dem negativ kritik(och riktigt svidande sådan) så kanske man skulle våga ge dem en liten, liten chans.

Samma här! Har kollat i bladen ganska många år och funderat, men alltid slängt dem till slut. De har kännts lite för overkliga på nåt sätt. Nästan porriga. :p
 
Sv: Bakker

men jag ska fråga min mor om hon kommer ihåg vad dom hette.

Det hade varit jättesnällt av dig! Corona är ju vanliga och finns väl överallt, tror t.o.m. att jag har dem bland mina. Jag har tre sorter, men när jag separerade från exet och tog med mig hälften av jordgubbsplantorna (haha, jag vet :o ) så glömde jag märka dem. Men jag ska sortera dem i år, märka upp dem vi gillar och kasta resten. En av sorterna får ganska små och sura jordgubbar, blä.
 
Sv: Bakker

Dessa Beställde jag, hur de smakar återstår att se väl :)

Shit pommfritt! :eek: Vilka häftiga jordgubbar! Det är ju perfekt med sånt som växer på höjden, så slipper man offra värdefull mark. Sambon vill inte att jag gräver upp hela gräsmattan. :angel: Du måste lova att berätta hur de smakar sen. :)
 
Sv: Bakker

Lånar tråden pyttelite. Jag var inne och kikade på hemsidan men hittar ingen information om vilken zon som gäller för frön och plantor. Har jag missat de eller finns de helt enkelt inte?
 
Sv: Bakker

:rofl: Tack för dagens rejäla garv!

Varsågod. :D Men de otroligt färgglada bilderna Bakker har i sina blad påminner om glad 60-70-talsporr med svulstiga damer i knalliga små bikinis eller baby-doll-linnen, och som har tjocka, ojämna lager ögonskugga i starka blå och gröna färger och knallrött läppstift lite utanför munnen. :angel:

Lite trädgårds-porrigt liksom. :D
 
Sv: Bakker

Lånar tråden pyttelite. Jag var inne och kikade på hemsidan men hittar ingen information om vilken zon som gäller för frön och plantor. Har jag missat de eller finns de helt enkelt inte?

I bladet jag fick hem står zonerna angivna i alla fall. Kollade lite snabbt på deras hemsida och jag hittade zoninfo på krusbären, fast inte på jordgubbarna som det länkades till.
 
Sv: Bakker

Deras hallon är UNDERBARA! Massor med bär redan första året, megastora och faktiskt de godaste jag ätit:love: för övrigt är jag bara possitiv av Bakker, allt jag köpt har funkat bra, lite dyrt bara tycker ja tyvärr...

Vet du något om hallonens härdighet och motståndskraft? Är det vanliga hallon eller hösthallon?
 
Sv: Bakker

mamma har beställt från bakker och hon var inte nöjd. Hon sa att lökar och sådant var ok men större saker skulle man akta sig för att beställa. Men kanske har de blivit bättre nu

När beställde din mamma, var det länge sen? Jag tyckte inte de verkade fullt seriösa för x antal år sedan, när jag först fick hem deras reklam. Antingen har jag ändrat mig, eller så har de ändrat sig, för jag tycker det är aningen mer nertonat nu, inte lika mycket Halleluja liksom. Därav min fundering på om jag vågar beställa nåt. :)
 
Sv: Bakker

Dom kan väl inte mena att de växter som inte har något zon angiven ska gå att odla överallt i detta avlånga land? Det har jag nämligen lite svårt att tro.
 
Sv: Bakker

Det har jag svårt att tro att de menar, de har säkert bara glömt bort att skriva ut det? Man kan säkert mejla och fråga om man undrar. :idea:

Har inte kollat deras sida så noga, så jag vet inte om de missat zoninfon på fler ställen? Jag brukar inte kolla zonerna, eftersom jag bor i zon 1. :o
 
Sv: Bakker

:mad: Jag gillar inte dom! Beställde därifrån för 7-8 år sedan och fick ruttna lökar och döda växter. Ringde och klagade utan att få någon respons. Efter det handlar jag givetvis aldrig där igen, jag handlar från Impecta :)
 
Sv: Bakker

Trist att höra. Men de har kanske rensat upp i företaget sedan dess? De flesta som handlat nyligen verkar nöjda.
 
Sv: Bakker

Min mamma har beställt ifrån dem och det har varit blandad kvalité. Några lökar hon fick var ruttna, fick då några i ersättning som var lika usla, så till sist fick hon pengarna tillbaks.
 
Sv: Bakker

Jag har oxå reagerat över deras bilder... en del är skrämmande ifyllda, men som sagt, jag har vare nöjd med det jag köpt, tar väll bilderna me en nypa salt kanske...;)

Ja det är de helt orealistiska bilderna som avskräcker mig från att köpa av dem. De borde kanske fundera över sin reklam en smula. Om alla fattar att de fuskar med bilderna så blir det ju negativ reklam i stället.

Själv köpte jag sparrisplantor av dem ett år. När jag grävt ner nästan alla insåg jag att jag planterat dem upp och ner!:o Vilket knappast företaget kunde lastas för. Sparrisen kom upp, men plantorna blev klena (kan ju ha berott på den omilda behandlingen ...:angel:). Gav dem några år (sparris tar tid) men sen bytte jag ut dem mot nya plantor från plantskolan.
 
Sv: Bakker

det var ett tag sedan. Om man tittar på cint har dom helt klart fått bättre kritik under de senare åren. Men det känns ändå skiftande tycker jag. Men jag blev himla sugen på hallonen och jordgubbarna iaf :d
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Flämtningar
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp