bakvikt i torsion?

misan

Trådstartare
är det någon fler än jag som upplever att man sitter lite i bakvikt i sadeln?
om man tittar på den från sidan tycker jag att djupaste punkten ser ut att vara för långt bak, sätet lutar liksom bakåt hela vägen till bakvalvet.
jag tänkte att det skulle "sätta" till sig, men det har det inte gjort, än iaf. så nu funderar jag på att försöka bygga upp den lite. klippa till något av liggunderlag eller så..

Sv: bakvikt i torsion?

Min FF ligger jättemkt i bakvikt (bilder kan ses imorgon, orkar inte ladda upp dom nu...) men enligt ÅF funkar det ändå..

Sv: bakvikt i torsion?

Jag mixtrar med iläggen i paden istället. Har tex en överbyggd unghäst där jag byggt upp paden bakom bogbladen.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
670
Senast: cowgirl81
·
Relationer Jag har upplevt en situation som väldigt irriterande under några år nu, för någon vecka sedan så escalerade min irritation och jag blev... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 165
Senast: Majjijann
·
R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går... 2
Svar
36
· Visningar
1 834
Senast: ildiko
·
Hundträning Hej. Jag funderar på vad ni har för passitivitetstips? Min hund går upp i varv och tar extremt lång tid på sig att varva ner på nya...
Svar
12
· Visningar
703
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka