Bukefalos 28 år!

Balans över och efter hinder

S

Sirisiri

Har precis börjat hoppträna lite smått efter flera års uppehåll. Mitt stora problem är balansen i landningen och första galoppsprånget efter. Det är tydligt att jag är för mycket framåtlutad, men hur bär jag mig åt för att räta upp mig? För det är inte så "bara"... :crazy: Någon annan som har eller har haft samma problem?
 
Sv: Balans över och efter hinder

Det mesta handlar om ridmuskler. För att få tillbaks muskler och balans så galoppera mkt i fältsits. Också bra att trava i fältsits. Se till att du inte kniper med knäna utan står stadigt i stigbyglarna.

Hoppa mkt studs så att du hittar rytmen i kroppen. Och glöm inte att titta rakt fram i landning - tittar du ner så följer kroppen med.
 

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 485
Senast: zarmino
·
Ridning Det var sisådär 35 år sen jag var nybörjare. Dessutom är minnet därifrån lite oklart, men jag minns iaf att vi red med ledare iaf ett...
2
Svar
29
· Visningar
2 678
  • Artikel
Dagbok För drygt 10 år sedan plöjde jag böcker om hälsa och framförallt hormonell hälsa, och läste boken “Kaos i kvinnohjärnan” för första...
Svar
8
· Visningar
609
Senast: cassiopeja
·
Relationer Jag har en nära anhörig, pensionerad sedan drygt tio år, som ibland har så extremt hårda övertygelser om hur saker ÄR. Jag skriver milda...
2
Svar
36
· Visningar
2 934

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp