Balanstygel

Sv: Balanstygel

Jag har inte sett filmen *vill* utan bara varit inne på hans sida och sett en massa fantastiska bilder! :love:

Dessutom är jag rädd för att balanstygeln är för kort för min häst.

Ja, den är häftig.
Det går ju med vilket rep som helst. Men jag tycker det är lite som att säga att det är godiset i trick-training som lär hästen att göra trick =/

tillägg:
Fast dvd:n är väldigt stark. jag började grina.

Jag är en hårdhjärtad jäkel så jag klarar nog filmen utan gråtatacker! :devil: :rofl:

Jag har testat den varianten som är gjort av lassorep. Skitkul att rida med!
Men då var hästen lydig och i full tävlingskondition, Om jag gav mej ut på en äng med henne enbart iförd "ring" idag skulle jag antagligen sluta som "granvälta" ;) I padocken däremot kunde det nog fungera.

Alltså: Jag tycker att den här formen av ridning och träning är underbar. Men den kräver mer än en pryl....det sitter ju i träningen och ridningen. Inte i godiset eller ringen.:)

Exakt vad jag menar. Precis exakt just det.
Ja, man får ju börja lite försiktigt tills man kan hantera lite konstiga situationer med den tekniken:P Lite i taget med andra ord.

vilse skrev:
Ledsen att behöva ta den illusionen ur dig :cry: Självfallet är det ringen i sig som gör detta! Ta av den, och du kommer med en gång märka hur hästen blir annorlunda (i negativ mening då) :( Tyvärr!:angel: :D

Vågar inte.:crazy: Skaffar en halsrem till Lukas också, så går hans utbildning på nolltid :D

Immer

Nu kan jag ge en möjlig förklaring här, som jag även gav till vilse häromdagen.

När jag longerar och ber om framåt-nedåt så blir ibland pålle framtung och ramlar framåt istället för att bibehålla balansen bakåt och inte öka tempo. För att då göra halvhalt/bromsa upp/balansera om så kan jag antingen peta eller bara peka med pisken på framsidan bogen så balanserar han direkt om sig.

Möjligtvis kan det funka liknande med en rem på samma ställe vid ridning, bara den hänger löst och man inte drar i den annat än när man vill bromsa upp/balansera om....?

Liknande trådar

Utrustning Den här tiden på året är min häst, som många andra, väldigt skavkänslig. Hon får bland annat skav på halsen av tyglarna. Jag använder... 2
Svar
26
· Visningar
891
Senast: TinyWiny
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
690
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
630
Ridning Hej hej! Jag är en liten tjej som inte alltid känner sig nöjd efter ridpass. Det första är att jag inte kan få hästen att trampa under...
Svar
8
· Visningar
538
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka