Bandagetter

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Idun
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 10
  • Visningar Visningar 1 429
I

Idun

Någon fler som testat bandagetterna? Har sånna på min häst ute i hagen nu, och de är TOPPEN! Smidigt eftersom man slipper linda benen varje morgon, dessutom skyddar de ännu bättre.
Verkligen ett hett tips!

Sv: Bandagetter

Idun skrev:
Någon fler som testat bandagetterna? Har sånna på min häst ute i hagen nu, och de är TOPPEN! Smidigt eftersom man slipper linda benen varje morgon, dessutom skyddar de ännu bättre.
Verkligen ett hett tips!

Hej,

Tänker du på stallbandagen? Har sådan från Eskadron http://www.tahorseware.se/shop/?artnr=640002704 och det är mitt allra bästa köp. Har till frambenen och har nu beställt även till bakbenen. Älskar dom :love:

~Ingrid

Oj vad min häst skulle slakta dom på typ tre sekunder :p
Det finns verkligen ingenting som funkar på honom. Men bra lösning, kunde jag skulle jag nog använda såna.

Jag har dom här från Equi-gard. Suveräna!Så skönt att slippa linda.

benskydd.jpg

det där är ju inte bandagetter? och inte kan man ha dom där i hagen heller... Bandagetter är tunnare mjuka strykkappor....

trodde du menade stallbandage som nån skrev här uppe?? :angel: dom går visst att ha i hagen!.. om man har en snäll häst hehe.

Senast ändrad:

Dom måste ju bli fruktansvärt blöta och leriga isf..? Dom är ju gjorda för att ha i boxen. Sen skulle dom hålla max två dar på min häst (ute).

Centaur skrev:
Dom måste ju bli fruktansvärt blöta och leriga isf..? Dom är ju gjorda för att ha i boxen. Sen skulle dom hålla max två dar på min häst (ute).

I norr har vi bara snö och kyla, jag har mina ofta på i hagen och det har fungerat bra. Så kallt som vi har behöver man inte oroa sig för att de ska bli blöta på samma sätt som om det vore töväder. De har hållt bra för oss, har haft mina i många månader nu.

Men de är ju som du säger gjorda för att ha inne i boxen...

~Ingrid

Liknande trådar

Utrustning Vill börja med att jag håller på att leta efter en sadelutprovare men vill gärna höra och få tips vad som kan passa min häst. Jag letar...
Svar
8
· Visningar
566
Senast: warg
·
Utrustning Jag gillar montagehandskar men har aldrig riktigt hittat några favoriter. Jag gillar att ha ett ställe att köpa samma modell på hela...
Svar
13
· Visningar
770
Senast: jemeni
·
Hästvård Någon som har erfarenhet av UV-benskydd till häst och kan rekommendera? Jag har en häst med höga vita strumpor som lätt blir solbränd...
Svar
5
· Visningar
438
Senast: hamilton1
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
724
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka