Banminth i pasta eller pulver?

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Sweet
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 906
Pulvret är mycket billigare o jag brukar inte ha några direkta problem att få i hästarna det. Vad som är bäst beror på vilket man själv tycker är mest praktiskt.
PL

Pulvret är betydligt billigare.

Jag har använt bara pulvret (de år jag avmaskar med Banminth) i fem år nu, och inte en enda häst som varit problem att få i det. Jag blandar det i betfor (och får de annat kraftfode rmed blandar jag i det med).

Faktum är att det står två betforhinkar i stallet och sväller, ska alldeles snart gå ner och röra ner Banminthpulver och ta in hästarna från betet för avmaskning ;)

En till fördel med pulvret är att det räcker lääänge (många avmaskningar) om man har en häst (räcker ganska bra för två med iofs) och det är ingen risk man glömmer köpa eller något utan det finns alltid hemma och de får alltid på rätt dag.

Liknande trådar

Hästvård Bombas just nu av reklam för detta nya (dyra) tillskott. Ni är så många här som kan läsa innehållsförteckningen bättre än mig och jag... 12 13 14
Svar
270
· Visningar
26 562
Senast: Lavinia
·
Hästvård Bästa Buke! Min tvååring har gått på bete i snart en vecka och har nu börjat få utslag på ena sidan av huvudet och halsen som känns...
Svar
7
· Visningar
759
Hästvård Det är dags för våran första utställning om en vecka och jag har inte haft möjlighet att bada henne under våren (hon står på lösdrift... 2
Svar
21
· Visningar
1 544
Senast: tanten
·
Hästvård Ska börja ge min häst Gastrogard i morgon för magsår. Veterinären som skrev ut medicinen sa att jag kan ge det när som helst under...
Svar
1
· Visningar
306

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Somna in hemma
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

Tillbaka