Nu har jag också blandat eget efter att ha följt den här tråden sen start. Men jag funderar, ni som ger, ger ni innan eller efter träning? Pålle brukar bara få sin mash efter arbete, men funderar på om det vore mer gynnsamt att ge detta innan träning? Hur har ni gjort och har ni märkt någon skillnad på att ge före eller efter träning?

Sen ska jag bara förlika mig med att ge min slabbiga skimmel rödbetspulver:laugh: Har gett en gång och hon fick ett minst sagt generöst lagt läppstift och röda fläckar långt upp på nosryggen....
Jag ger innan för det mesta. Får regelbundet hicka av att det finns sår när det kliats med rödbetsmule på benen🙈.

Jag har alltid gett efter arbete så kan inte jämföra med att ge innan, men tänker att det inte är något som ger resultat direkt när man ger det och därför inte spelar någon roll.

Det var just det jag funderade på - om det är något som har direkt verkan? Känner att jag har dåligt koll på det. Ska hur som helst bli spännande att se om jag märker någon skillnad på damen.

Det var just det jag funderade på - om det är något som har direkt verkan? Känner att jag har dåligt koll på det. Ska hur som helst bli spännande att se om jag märker någon skillnad på damen.
På forskning som gjorts på människa så ökar träningsuthålligheten om en tar arginin och citrulin 30 minuter innan träning.

Jag har gett mina båda ponnyer och faktiskt inte märkt någon skillnad alls på dem, varken den heta lite stressade ponnyn eller på den mer bekväma bponnyn.
Själv tog jag blandningen en gång innan en löptur men märkte inte heller något. Bara testat en gång så det säger väl inte så mycket.
Får se om jag gör en ny batch, tror inte det, kör slut på denna o sen får det vara bra med det.
Kul att testa i alla fall.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med... 2
Svar
21
· Visningar
3 423
Samhälle Såg att @Görel tipsat om denna på annat håll men den är för intressant att inte få en egen tråd. Intressant i betydelsen hur ett - vad... 2 3
Svar
45
· Visningar
3 834
Senast: Sirap
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 987
Senast: Mia_R
·
Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
342
· Visningar
10 548
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka