Bara skriva av mej*irriterad*

C

chrysler

det är konstigt att alla tror man är så jävla rik, för ett tag sedan skulle jag köpa en hästtransport som jag gav handpenning på tills jag skulle betala, tog hem släpet(säljaren sa att det gick bra), sedan ändrar sig säljaren & vill nite sälja släpet

Ok tänker jag, jag hade då fått reda på att en tjej som köpt min förra islandshäst vägrade betala för hästen(det passar bra nu när hon sett till att hästen är död:smirk: ) & de pengarna hade gått till transporten så nu hade jag inga pengar ändå.
sa att säljaren kan hämta släpet, jag bodde ändå 35 mil därifrån & det var trots allt inte jag som ändrade mej.

Nu för några daga sedan träffar jag säljaren som nu tycker jag är skyldig henne pengar för att jag lånat släpet!:eek:
Vadå lånat?jag har betalat handpenning & släpet har stått oanvänt, hon bröt avtalet & jag tänker inte betala ett skit för ngn hyrning.
Dessutom har jag frktiskt lagt en handpenning som jag inte lär se röken av.
Tänk vad folk är fräcka!!jag är sjukskriven & får inte alls mkt pengar, tänk att alla ändå ska försöka se sin chans & utnyttja mej, de vill att jag ska ge bort hästar gratis & de vill att jag ska både betala för en transport & ge tillbaka den.Varför är folk så?är det personlighetsstörningar?

Sv: Bara skriva av mej*irriterad*

det är konstigt att alla tror man är så jävla rik, för ett tag sedan skulle jag köpa en hästtransport som jag gav handpenning på tills jag skulle betala, tog hem släpet(säljaren sa att det gick bra), sedan ändrar sig säljaren & vill nite sälja släpet

Ok tänker jag, jag hade då fått reda på att en tjej som köpt min förra islandshäst vägrade betala för hästen(det passar bra nu när hon sett till att hästen är död:smirk: ) & de pengarna hade gått till transporten så nu hade jag inga pengar ändå.
sa att säljaren kan hämta släpet, jag bodde ändå 35 mil därifrån & det var trots allt inte jag som ändrade mej.

Nu för några daga sedan träffar jag säljaren som nu tycker jag är skyldig henne pengar för att jag lånat släpet!:eek:
Vadå lånat?jag har betalat handpenning & släpet har stått oanvänt, hon bröt avtalet & jag tänker inte betala ett skit för ngn hyrning.
Dessutom har jag frktiskt lagt en handpenning som jag inte lär se röken av.
Tänk vad folk är fräcka!!jag är sjukskriven & får inte alls mkt pengar, tänk att alla ändå ska försöka se sin chans & utnyttja mej, de vill att jag ska ge bort hästar gratis & de vill att jag ska både betala för en transport & ge tillbaka den.Varför är folk så?är det personlighetsstörningar?

finns bara en sak att säga å de säger jag med glimten i ögat

Murphy.....han jävlas om han kan...tro mig...jag har stor bekanskap med honom....

men....efter regn kommer sol påstås de...

krya på dig stå på dig ge dig inte

cat

Jobbigt, så du fick inga pengar för hästen och nu är den död?

Och släpet ska du ha tillbka handpenningen på, det är ju bara en säkerhet för säljaren. Och ändrar sig säljaren så ska du ha tillbaka handpenningen!:eek:

Sjuka människor det finns, jag sälde min släde, dock med muntligt avtal,(handskakning) Jag sa men då kan jag ta bort annonsen och säga att den är såld?
Ja självklart den kommer passa våran gamling så bra.
Fint vi kommer på lördag och hämtar och betalar, jag sa nej tyvärr så jobbar jag på lördag, men ni kan komma på söndag kväll.
Jadå det går jätte bra

Tror ni man hörde av dem n¨ått mer???????? NÄÄÄÖÄÄ:crazy:

Tyvärr tror jag inte mer på sol efter regn men tack ändå, jepp Murphy ja...men han har ju nästan bara lustiga saker i sina teorier, typ att man aldrig kan veta från vilket håll tåget kommer genom att kolla på spåret;)

Irrierande när man faktiskt har ett avtal & det har man muntligt oxå.Ärliga människor med etik & moral vet att en handskakning gäller, kanske bara yngre personer som inte lärt sig det?:devil:

Det mest tragiska är ju faktiskt att de som lever på att blåsa folk har allt själv, de kan skaffa en massa saker men de tänker inte på att de ska göra rätt för sig, de ska bara ha & ha.
Hur tänker de egentligen?eller, de kan ju inte ha många hjärnceller iofs, men jag undrar hur de vågar visa sig ute öht?
I våran familj skulle vi aldrig kunna lura ngn, vi skulle aldrig ha samvete, om vi råkar få en lott för mkt värde 25 kr när vi köper sånt lämnar vi alltid tillbaka den, vi tar aldrig ngt.
Är det fräldrarna som gör fel när de uppfostrar sina barn?har helt enkelt vissa släkter & familjer sämre etik & moral än andrà?
Är det ok att utsätta oskyldiga för vad som helst bara man själv vinner på det?
jag förstår bara inte hur de tänker?

Men människa, det här är ju högst påverkbart!

KRÄV IN DINA PENGAR! Vad köparen gör med hästen har inte med saken att göra, hästen ska betalas.

Om säljaren häver ett köpeavtal, ska handpenningen återbetalas.

Skriv faktura, med betalningsvillkor och tydligt notering om kontonr. Skriv också att fordan lämnas direkt till KFM utan påminnelse om betalning uteblir.

Skulle betalning utebli, LÄMNA VIDARE TILL KFM.

KRÄV IN DINA PENGAR! Vad köparen gör med hästen har inte med saken att göra, hästen ska betalas.

Skriv faktura, med betalningsvillkor och tydligt notering om kontonr. Skriv också att fordan lämnas direkt till KFM utan påminnelse om betalning uteblir.

Instämmer helt.
Tyvärr är det så att man måste ha en massa skinn på näsan för att inte folk ska tro att man ska försörja dem :cool:
Faktura, till både hästköparen och hästsläps-säljaren, klart som korvspad att du ska ha DINA pengar tillbaka.
Lycka till //Jezz

Kan inte annat än hålla med.

TS - Det är inte du som brutit i något avtal, har du erlagt handpenning så SKA du ha den tillbaks eller så för försäljaren räkna vara som såld. (fast nu hade du ju godkänt att köpet inte ska gå igenom) Förstår att du är måttligt förbannad det skulle jag vara big time.

Så kom igen nu :banana: <--- peppdans

Håller med dom andra, pengar för hästen ska du HA, och handpenningen för släpet ska du få tillbaks då det var säljaren som ångrade sig inte du.

På dom bara! :devil:

Instämmer helt! :bow::bow::bow::bow:
Det klart du ska ha dina pengar!!
Se till att kräva dem och ge dig inte!!

Peppdans --->:banana::banana: Kom igen alla!! :bump:

Tack alla som skrivit!såg att jag dessutom satt tråden på fel ställe.

Det jag är mest irriterad över är konstigt nog inte handpenningen utan att människan dessutom har mage att kräva ännu mer!:eek:

Nu hörde jag igår att en annan person som jag "känner" oxå är "skyldig " henne pengar.
Undrar om hon anser att alla är skyldig henne pengar?det verkar så.

Om man har 7 hästar & är sjukpenionär & änka kanske man först ska sälja av lite hästar istället för att förvänta sig att alla andra ska försörja henne?För det verkar ju som att alal är skyldig henne pengar men hon har inga skulder nånstans:smirk:

Klart hon satt det i system., det verkar vara hennes taktik, men hon kan glömma betalning för "hyrning" av transport iaf, jag är snäll men inte dum-mer.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är... 2
Svar
39
· Visningar
4 193
Senast: cewe
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 766
Ekonomi & Juridik Hej! Jag fick ta över en häst som stod i samma stall som min häst. Jag hade under ca 8 månader skött om hästen mer än vad ägaren gjorde...
Svar
3
· Visningar
1 922
Senast: Oknytt
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Idag var jag för säkerhets skull uppe 9.45, då E (unge personen) från HV skulle komma 10.30 och hen har kommit 20-40 minuter tidigare...
Svar
0
· Visningar
698
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka