J
J3O
Vilka idioter jag träffade härom dagen. Var ute med min hund på gröningen och lekte.. ett par ligger och vilar i solen.. Innan jag släpper min hund så ser jag mig omkring efter hundar. var inga hundar i närheten.. Jag släpper honom och vi leker en stund. Helt plötsligt ställer sig paret upp och gå i väg med en pitbull som jag inte har sett.. Zippo såg den.. sprang fram ett par steg men stannade direkt då jag sa "Zippo, stanna".. Tjejen började skrika som en galning "ta hunden, ta hunden" till mig och "stanna, stanna" till min hund. Zippo stod fortfarande helt stilla.. Under tiden då detta hände plockar killen upp pitbullen i famnen
IDIOTER!!!!!!!!!!! Jag bad omursäkt för att Zippo sprang ett par steg mot dem (han var trots allt ändå ca 20-30 meter ifrån dem då han stannade, och snäll är han dessutom) och förklarade att han är valp på 8 månader. Då säger de att deras också är valp på 2 år
. Jag sa till dem "kanon släpp ner han då så de får hälsa och se att allt är ofarligt". Svaret jag fick var "E du dum.. han biter ihjäl honom (deras hund då)... Inte konstigt att hunden bit eftersom den är nog livrädd för andra hundar för de måste ju plocka upp honom varje gång det kommer en hund.
Måste lägga till att jag tycker inte heller att det är ok att man tar upp en valp eller en "små" hund så länge det inte kommer en hund framrusande till en som verkar agressiv. Man såg klart och tydligt att Zippo bara ville hälsa, han stannade direkt när jag sa till honom och rörde inte sig efter det. OKUNNIGA JÄVLAR BORDE INTE FÅ HA HUNDAR
IDIOTER!!!!!!!!!!! Jag bad omursäkt för att Zippo sprang ett par steg mot dem (han var trots allt ändå ca 20-30 meter ifrån dem då han stannade, och snäll är han dessutom) och förklarade att han är valp på 8 månader. Då säger de att deras också är valp på 2 år
Måste lägga till att jag tycker inte heller att det är ok att man tar upp en valp eller en "små" hund så länge det inte kommer en hund framrusande till en som verkar agressiv. Man såg klart och tydligt att Zippo bara ville hälsa, han stannade direkt när jag sa till honom och rörde inte sig efter det. OKUNNIGA JÄVLAR BORDE INTE FÅ HA HUNDAR