Barbacka= blåbacka?

L

louish

Är det bara jag som får världens blåmärken efter lektionerna?
Och dessa blåmärken hamnar inte på låren eller så, utan på väldigt känsliga ställen.
Herregud, min kille trodde jag hade varit otrogen, haha :smirk:

Efter att ha ridit barbacka i 45 minuter så hade jag världens blåmärke. och det gjorde jätteont. Men efter efter en lektion på sadel får jag märken.

Är det bara jag som är utsatt för detta? :D
Eller är det bara jag som är otroligt överkänslig?

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Barbacka= blåbacka?

du kanske sitter för långt fram *devil*

eller så var det för att du bara travade, och aldrig lät din "mussla" :D
vila, genom att galoppera. fegis :P
det är ganska skumpigt att trava barbacka tycker jag, om man inte fokuserar :)

Det beror helt och hållet på hästen, hur den är skapt och hur den rör sig.
Min gammelmärr gick det bara inte att rida barbacka, då kunde man inte kissa under följande vecka.
Hennes son är rund och bekväm att sitta på och har bekväma och lättridna rörelser, inga problem alls efteråt.

*räcker upp handen* Ja med ja med!
Att skritta i tio minuter ger mig fullt med blåmärken på låren å insidan av knäna. Barbacka är inte ens att tänka på.
Tur så rider jag inte längre utan kör istället.

Har ridigt barbacka hela min tid som hästägare (snart 5 år) och har aldrig fått blåmärken.:angel:
Jag har ridigt på en blandning arab/welsh/? med VÄLDIGT spetsig rygg. Min syster kunde inte sitta på henne när hon stog still, men jag red i skogen i alla gångarter.
Nu rider jag Porto barbacka. Han är travare och även om han är tjock och bra musklad så har han rätt vass manke och rygg, men ja får inte ont.;)
Vet inte om man "vänjer" sig vid sånt. Eftersom ja kan rida barbacka på alla hästar oavsett ras eller hur spetsig rygg dem har:)

Hoppas att ni klarar er bra utan att rida barbacka, ja skulle antagligen dö om ja inte fick/kunde göra det:eek:

Det beror säkert på hur ryttarens rumpa är skapt också.

PS det stavas "ridit".

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 642
Senast: Ceta
·
Hästhantering Någon här som haft en väldigt nervös och osäker häst? Blev det bättre? Varning för lång text: Köpte min dam i februari, känslig men... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
14 464
Kropp & Själ Behöver alla tips jag kan få! Hur ska man göra för att få motivation till att orka göra saker man mår bra av och vad är det för saker...
Svar
6
· Visningar
1 526
Senast: fejko
·
Relationer Jag vet inte hur jag ska formulera mig för att någon ska förstå jag känner mig så fruktansvärt ensam, har haft en relation i 6 år som...
Svar
10
· Visningar
3 406
Senast: Anders
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025