Barbacka hela sommaren...

Sv: Barbacka hela sommaren...

*kl*

bomlös blir det ingen, tycker att de är rent av fula och gillar inte allt stöd :crazy: Likaså islandsadlar. Tyvärr men hoppsadel vill jag ha.
Går bättre med "barbackandet" för varje dag, och hästen verkar inte störas alls.

Tur att man har en häst som är bekväm att sitta på samt har mjuka gångarter.

Men skulle det bli bekvämare för hästens del om man använde fårskinnspad att sitta på?

barbacka gjord

kanske en barbacka gjord ??
finns på hööks kostar runt 300kr.
då sätter man stigläderna i gjorden så kan du ju rida som vanligt ungefär :rofl:

Sv: barbacka gjord

Jo, har funderat lite på det också men undrar bara hur det egentligen är med barbackagjordarna. Tycker inte att det kan vara bra att ha stigläder + byglar fastsatta i enbart en ca 1 dm bred gjord. Det blir ganska liten tryckyta när man travar och galopperar, eller?

Bara jag som funderar...;)

Sv: barbacka gjord

Vimzis skrev:
Jo, har funderat lite på det också men undrar bara hur det egentligen är med barbackagjordarna. Tycker inte att det kan vara bra att ha stigläder + byglar fastsatta i enbart en ca 1 dm bred gjord. Det blir ganska liten tryckyta när man travar och galopperar, eller?

Bara jag som funderar...;)

Detta undrar jag med. Jag har också en häst som har gått upp jätte mycket i vikt. hur e det annars med bj***s barbrckasadel? Någon som vet?

Min häst växte ur BÅDA sina sadlar förra sommaren :crazy:

När det är varmt så äter han inget och brukar falla ur... men förra sommaren var det ju så jäkla kallt att han åt och åt och åt... men barbackaridning är ju grymt nyttigt i alla fall men se upp för ridsår i rumperiet! :p

*kl*

Barbackandet går bara bättre och bättre. :banana: Igår hoppade vi litegrann också. :D

Liknande trådar

Utrustning Varning för novell! Min ponny/häst har världssvår rygg och vi hittar inget som ligger bra.... Han är nu ganska omusklad, speciellt...
Svar
17
· Visningar
4 279
Senast: lillamy73
·
Utrustning Jag köpte en ny dressyrsadel av en sadelutprovare i våras. Jag påpekade när jag provred den att den åkte fram en aning. Utprovaren...
Svar
19
· Visningar
6 453
Hundhälsa Min unghund bränner rejält med energi under vinterns fys-träning och jag behöver därför komplettera med något som tillför fett. Jag har... 2
Svar
36
· Visningar
1 763
Senast: tuaphua
·
Hästmänniskan Varning för väldigt långt inlägg. Jag behöver lite råd och tankar angående hur jag ska göra med mina hästar i framtiden. Jag tar snart...
Svar
14
· Visningar
4 099
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka