Barbacka sadel?

verrdogan

Trådstartare
Nån som har en sådan? Är dom bekväma. Vill rida mer barabacka på min travis men han är så himla skumpig å då tänkte jag att en sån kanske skulle funka. Va tror ni? Vart kan man hitta en billig å bra?

Sv: Barbacka sadel?

Kan ju lägga till åxå att jag har en fries som inte en enda sadel j*v*l passar på. å då kan väl kanske en sån här va skön att ha ett tag

tackar så mycket. har du en sån lr? tänkte om dom är ok att rida i eller om dom glider runt lätt som alla andra sadlar till min fries :d

sålänge du lovar att aldrig, aldrig, aldrig använda stigläder så kan du använda en sån där barbacka pad, det är ingen sadel och det ger ett rejält tryck mitt på ryggraden om du använder stigbyglar till den..

köp hellre en bomlös sadel från börjes eller hööks, dom är billiga och lätta att sälja vidare, om inte annat så har du ju då en sadel som du kan använda på alla hästar.. :idea:
tryter ekonomin så köp en ridgjord (kallas felaktigt för barbackgjord hos hööks), den har läderputor som gör att inget tryck lägs på ryggraden utan på musklerna bredvid, dock är den inte bar att ha om din häst är dåligt musklad i ryggen..

Jag har en bomlös. men även den åker runt på min kuse. jätte jobbigt att hela tiden behöva hålla balansen för att inte hamna under hästen. Krävs ingenting för att sadlarna ska åka på sniskan

ja, men finns bara i 18" typ.. det var inget alternativ när jag köpte :p jag vill inte ha XXL på sadeln när rumpan är small-medium :D

okai, då kommer nog barbackapaden också att åka runt..

glider den bomlösa även om du rider utan stigläder?

provat att använda en brösta?

sålänge du lovar att aldrig, aldrig, aldrig använda stigläder så kan du använda en sån där barbacka pad, det är ingen sadel och det ger ett rejält tryck mitt på ryggraden om du använder stigbyglar till den..

Det där har jag aldrig tänkt på, bra att ha i åtanke den dagen jag ska köpa en sån :)

ja, egentligen tycker jag att det är riktigt dåloigt av svenska företag att saluföra en dsån där pryl med stigläder, det enda dom gör är att förstöra hästens rygg :( man kanske borde lämna in en motion till riksdagen om att förbjuda dem.. :idea:

den glider så fort man rider på volt eller ska svänga i snabbare tackt än skritt. Har både brösta och svanskappa på den.

Liknande trådar

Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
447
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Finns där stigläder med spänne vid foten som går trä igenom en ögla? Många av modellerna jag har sett måste man tyvärr kunna trä på...
Svar
11
· Visningar
608
Senast: skiesabove
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
877
Senast: Lisen82
·
Utrustning Tjo, har fått för mig att jag nog kommer va ut mer i vinter om jag inte fryser, och då jag inte hittat fodrade shortchaps i sverige...
Svar
8
· Visningar
620
Senast: Emma-pemma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka