Barbacka sadel?

Sv: Barbacka sadel?

knight rider och en pollypad är de jag har nu. har beställt en sån där orange pad från hö*ks nu. får se om den håller kvar bättre

har du inte en pad med de där plattorna i? det ska man alltid ha till en bomlös sadel, oavsett vilket märke..
prova med det först, då kankse det löser sig :idea:

Fått tips att den spygröna westernpaden ska vara bra på att hålla sadeln på plats + fungera som pad till bomlösa utan bossor.

Har klämt på den i affären och var av ett material som verkar bra "sugande"

Vinner jag inte sadeln i stall akurs tävling så blir det en pfiff bomlös och den gröna padden från Hööks. Förhoppningsvis så går det att ta bort överflödet av padden då jag inte direkt tycker den är vacker i färgen + lite lång till min islänning.

Tittade oxå på kelfy barbackasadlar men får piffen för mindre inkl padd.

är en sån jag har beställt fast en ny modell, å inte spygrön utan chock orange i stället. om nu de är nå bättre :angel:

är en sån jag har beställt fast en ny modell, å inte spygrön utan chock orange i stället. om nu de är nå bättre :angel:

Den gröna och den oranga är nog inte samma. Den gröna har uppbyggda sidor vilket ger den en kanal= ett måste för bomlöst utan egna bossor.

mizz har rätt såg båda i affären och det verkade vara samma yttermaterial på dom dock.

Liknande trådar

Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
447
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Finns där stigläder med spänne vid foten som går trä igenom en ögla? Många av modellerna jag har sett måste man tyvärr kunna trä på...
Svar
11
· Visningar
608
Senast: skiesabove
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
877
Senast: Lisen82
·
Utrustning Tjo, har fått för mig att jag nog kommer va ut mer i vinter om jag inte fryser, och då jag inte hittat fodrade shortchaps i sverige...
Svar
8
· Visningar
620
Senast: Emma-pemma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka