Barbackapad

_Eulalia_

Trådstartare
Eftersom jag har svårt att hitta en sadel som både passar hästen och som jag trivs med så har jag nästan enbart ridit barbacka sen jag köpte honom för 4år sen(vi har inte ridit så mycket men ändå) jag har då använt en vanlig fårskinnspad men har nu tänkt ta steget längre och har kollat lite på barbackapadar. Jag vill ha något som gynnar hans rygg så mycket som möjligt och den paden som jag fastnat mest för är en från barefoot. Det är den enda jag hittat som verkar vara gjord för att skydda hästens ryggrad. Någon som har nått att säga om den här paden eller har tips på andra? Gärna bilder från er som har en egen barbackapad.:laugh:

Jag vill inte göra någon egen så den tråden är inte intressant för mig.:laugh:

Liknande trådar

R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 086
Senast: Blyger
·
Utrustning Hej! Förstår om detta kan vara en självklar fråga för många men vill veta vad ni tycker då jag känner mig något osäker här. Jag har då...
Svar
5
· Visningar
2 011
Senast: Yrja
·
Utrustning Varning för novell! Min ponny/häst har världssvår rygg och vi hittar inget som ligger bra.... Han är nu ganska omusklad, speciellt...
Svar
17
· Visningar
4 290
Senast: lillamy73
·
Utrustning Hej! jag funderar på att köpa en barbackapad till min medryttarhäst. Tanken är att rida barbacka då och då för att träna min balans och...
Svar
14
· Visningar
4 763
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Tandfen utan kontanter
  • Hiss eller diss - del 6
  • Vad gör vi? Del CCXIII

Hund, Katt, Andra Djur