Barbackapadd gel

Bukefalos 30 år!

Sryoqwe

Trådstartare
För ett tag sedan red jag en persons hästar litegrann, ägaren hade då barbackapaddar till dem. Lite som en vojlock fast med stroppar. De var i någon gel med ett ytterhölje i någon textil, lite klistrig och gav bra fäste. Nu lever inte den människan längre och jag försöker hitta något om var man hittar dessa paddar men lyckas inte. Det jag vet är att hon var från Finland/Norge och grejerna kan vara därifrån. Nya var de inte. Tänker att något liknande hade passat väldigt bra till mina unghästar, däribland ett russ som nog kommer vara svår att hitta en vettig sadel till som också passar mig.

Någon som känner igen denna beskrivning?

Jag känner inte till beskrivningen gelfylld, men fylld med skumgummi/latex och mocka/syntet med bra grepp är de flesta nutida barbackapaddar. Jag gillar Barefoots och Brockamps. Dom och många fler finns på exempelvis Taur eller Kapson.se

Jag känner inte till beskrivningen gelfylld, men fylld med skumgummi/latex och mocka/syntet med bra grepp är de flesta nutida barbackapaddar. Jag gillar Barefoots och Brockamps. Dom och många fler finns på exempelvis Taur eller Kapson.se
Inte exakt det jag letade efter, men Kapson.se hade faktiskt några som såg intressanta ut. Tycker mest jag ser paddar i skin/fäll och det är säkert bekvämt, men när hästen gör en tvärvändning vill jag följa med. Tack för tips :)

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka