Bärbar dator

R8n

Trådstartare
Om man vill ha en bärbar dator som mest ska användas till att surfa på Internet, i ungefär vilken prisklass ska man kolla då? :o

Är sugen på en bärbar men är lite osäker på att köpa host t.ex expert då jag själv inte är någon expert på datorer :p

Vill ha en som är enkel och som går att använda på en gång när den är nyköpt.

Sv: Bärbar dator

en macbook alla gånger.. enklare blir det inte.. stoppa in laddare och öppna samt tryck på till-knappen och det kommer igång, du väljer användarnamn och lösenord.. om du vill ha automatisk inloggning eller inte vid uppstart och det är igång... krångelfritt utan windows.. :)

Om man vill ha en bärbar dator som mest ska användas till att surfa på Internet, i ungefär vilken prisklass ska man kolla då? :o

Är sugen på en bärbar men är lite osäker på att köpa host t.ex expert då jag själv inte är någon expert på datorer :p

Vill ha en som är enkel och som går att använda på en gång när den är nyköpt.
3200 (inkl. frakt, postförskott och mus) betalade jag för min Acer Aspire One A150 med Windows XP. Jag använder den bara till att surfa på. Skärmen är 8,9" (lite större än en pocketbok), men den och tangentbordet är en vanesak. Nu är det jobbigt att skriva på min gamla laptop med större tangentbord...

Hmm jag skulle nog inte välja en sån liten skärm om det var min enda dator..

Hade en med 11.1" skärm eller nåt sånt förut och man får ju krupp till slut. Iaf fick jag det :p
Plus att händerna krockar på tangentbordet hela tiden, men jag kanske har enorma händer iofs :rofl:

Köpte en Fujuitsu Siemens till mamma förra året, minns inte modellen men den finns nog ändå inte kvar. Den har väl 15.6" skärm, den kom med XP men jag vet inte om det går att få tag i längre? De flesta har väl Vista nu vilket är lite synd, det kräver mer prestanda (=dyrare dator) om det inte ska bli som sirap.
Tror jag köpte den på Dustin för ca 3500, de är vanligtvis inte speciellt billiga men ibland har de väldigt bra kampanjpriser.
Kolla annars på Prisjakt, de brukar ha bra jämförelser.

Hmm jag skulle nog inte välja en sån liten skärm om det var min enda dator..
Inte jag heller. Jag har en större laptop som jag använder till sådant som kräver större tangentbord/större skärm/snabbare dator, den kommer så småningom att delvis ersättas av en stationär dator.

Vad skulle du föreslå för mac?

Det beror på vad man vill ha datorn till, men en Macbook brukar funka i alla lägen. Vill man ha en stationär dator och redan har skärm och tangentbord från någon gammal dator kan man köpa en Mac Mini (billigast). :)

Det finns en del Macar begagnat, om man inte vill lägga ut vad det kostar att köpa ny.

Gav väl runt 5000:- för min Acer TM 5520. Det är förvisso 1,5 år sen och just den finns nog inte ny längre, men andra varianter finns. 15,4"-skärm och har det mesta man vill ha om man inte har superkrav.

Liknande trådar

IT & mobiler Vänder mig hit igen eftersom det blev så bra hjälp förra gången och för flera användare 😆 Har försökt googla men inte hittar något...
Svar
14
· Visningar
2 147
Senast: Cattis_E
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma... 2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 589
Senast: Squie
·
IT & mobiler Min PC har betett sig lite lustigt den senaste tiden och jag funderar på om den ämnar gå i förtidspension. Sanningen att säga har jag... 2
Svar
23
· Visningar
1 696
Senast: hastflicka
·
R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 063
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka