Bukefalos 28 år!

Barefoot Cherokee

Fengur

Trådstartare
Hej!
Vad tror ni om den här sadeln? Ser fin ut tycker jag med läderdetaljerna.

MVH Sanna
 
Sv: Barefoot Cherokee

Har provat en sådan på min isis och gilla den jättemycket! Funderar på att köpa en som komplement till min bomsadel. Vad man ska tänka på är att man i den här typen av sadlar sitter så brett som hästen är, den är inte uppbyggd överhuvudtaget. Vissa gillar detta, andra inte. Dessutom så ger den ju inget stöd för skänkeln. Man är ganska så utelämnad till sin egen balans och sits eftersom man inte får så mycket "hjälp" från sadeln. Detta är vad som eventuellt gör mig tveksam till sadeln...

Är det någon som har erfarenhet av både den här typen av bomlösa och de mer klassiska som diddi-sadeln? Fördelar/nackdelar med de olika typerna?
 
Sv: Barefoot Cherokee

Har den ring som stigläderfäste, som Barefoot Cheyenne?
Det gillar jag inte, jag vill att stiglädret ska lossna om man blir hängande i en stigbygel och så skulle jag vilja ha ett enkelt stigläder för spännet skaver.
 
Sv: Barefoot Cherokee

Ser ut som en bra sadel, men den skulle nog inte passa på min häst.
 
Sv: Barefoot Cherokee

Dom kompisar som har provat flera av Barefoot modeller klagade över att höfterna tog stryk. Sadlarna blir ju lika breda som hästen...:smirk:
 

Liknande trådar

Träning Hej alla häst intresserade, jag är en 21 årig kille som funderat på att börja rida och jag undrar mest tror ni det är för sent att börja...
Svar
8
· Visningar
427
Hemmet Hej! Är det någon händig själ där ute som svara på lite frågor angående slipning av bord. Det här bordet (se bild) skulle jag vilja...
Svar
2
· Visningar
324
Senast: Cattis_E
·
Katthälsa Hej! Har idag vart hos vet. med min 6åriga hona som fick konstaterat kronisk inflammation i gallblåsan och tarmar. Hon fick även...
Svar
9
· Visningar
539
Avel Hej! Jag har ett sto som saknar en del av sin stam från hennes pappas sida. Hennes pappa och farfar står med, men alla ston saknas. Dom...
Svar
17
· Visningar
1 721

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp