Barefoot Cheyenne kontra paddar

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Ingrid och Lukas
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 1 123
I

Ingrid och Lukas

Hej alla,

Har just hämtat ut min nya bruna Barefoot Cheyenne på posten men inte hunnit prova den på hästen ännu. Till den köpte jag en SKITO pad och det jag förvånas av är att det inte finns några fästanordningar i padden att fästa sadeln i? Hade fått för mig att man ska göra det eller är jag helt ute och cyklar?

En annan sak jag blev fundersam över är allt ludd!! Ludd under padden och ludd under sadeln...känns som om det skulle kunna blir gräsligt varmt för hästen som ju svettas lätt!!!

Känner att jag har tusen frågor och inte lika många svar, behöver någon att bolla detta med.

Sedan funderar jag ni som rider i just denna sadel använder ni andra paddar än SKITO padden på sommaren med tanke på allt ludd?

Lägg gärna in bilder på era Barefoot Cheyenne på era hästar så man får kika. Jag ska självklart bidra med bilder jag med så fort jag provat på Lukas.

~Ingrid

Sv: Barefoot Cheyenne kontra paddar

Jag kan ju bidra med en bild iaf.

Tycker dessa sadlar fungerar ypperligt :D

Jag har grandeurpadd på min cheyenne..

MercedesBenz skrev:
Jag kan ju bidra med en bild iaf.

Tycker dessa sadlar fungerar ypperligt :D

Jag har grandeurpadd på min cheyenne..

Tack för fin bild, men hur fäster du den i padden?

~Ingrid

Padden på bilden är mitt eget sydda... Har sytt på kardborrband nu...

Annars har jag grandeurpad och fäster med det som finns på den.

jag har en barefoot med en torsionpadd o nu på sommaren blir det väldigt svettigt...
fast torsonpadden har ju inget ludd...

och jag upplevr det väldigt varmt i sitsen...

min syster har en haf padd o den är underbar! luftig och ligger mer still än vad torsionpadden gör (som är fastspänd enligt konstens alla regler..) så ska någon gång när jag får råd köpa en sådan o lägga i ett extra ilägg för den e lite tunn... men kanalen kunde varit ngt bredare...
sedan tycker jag att materialet i torsionpadden krymer ihop så väldigt så det är ingen "hög" kanal där man sitter direkt..

nya hästen tyckte de va märkligt att oj vilka stora steg man kan ta me den här goa sadeln!! ;)

MercedesBenz skrev:
Padden på bilden är mitt eget sydda... Har sytt på kardborrband nu...

Annars har jag grandeurpad och fäster med det som finns på den.

Så på Grandeur padden finns det alltså fästanordningar men inte på den betydligt dyrare SKITO padden. Detta är ingen kritik men jag förstår inte skillnaden. Känner mig inte hellre så duktig i ämnet så jag vet ju knappt vad som är bak och fram när det gäller bomlösa. Just nu mest rådvill... :confused:

Kanske någon som använder SKITO padden kan svara??

~Ingrid

touched skrev:
jag har en barefoot med en torsionpadd o nu på sommaren blir det väldigt svettigt...
fast torsonpadden har ju inget ludd...

och jag upplevr det väldigt varmt i sitsen...

min syster har en haf padd o den är underbar! luftig och ligger mer still än vad torsionpadden gör (som är fastspänd enligt konstens alla regler..) så ska någon gång när jag får råd köpa en sådan o lägga i ett extra ilägg för den e lite tunn... men kanalen kunde varit ngt bredare...
sedan tycker jag att materialet i torsionpadden krymer ihop så väldigt så det är ingen "hög" kanal där man sitter direkt..

nya hästen tyckte de va märkligt att oj vilka stora steg man kan ta me den här goa sadeln!! ;)

Hej,

Tack för svaret, har just börjat grunna på om Linda inte ska få skicka en sådan HAF pad omgåenden och så spar jag den andra till vintern. extra ilägg kan man köpa dem på samma ställa som padden?

~Ingrid

jag hade en barefoot med en HAF padd, den var hur bra som helst :bow: :bow: iläggen räckte gtt åt min häst, det beror lite på hur mkt musklad hästen är.

Bison skrev:
jag hade en barefoot med en HAF padd, den var hur bra som helst :bow: :bow: iläggen räckte gtt åt min häst, det beror lite på hur mkt musklad hästen är.

Hej,

Intressant att höra, du är alltså nöjd med den det var kul att höra!

~Ingrid

Liknande trådar

Utrustning Varning för novell! Min ponny/häst har världssvår rygg och vi hittar inget som ligger bra.... Han är nu ganska omusklad, speciellt...
Svar
17
· Visningar
4 354
Senast: lillamy73
·
Dressyr Alla sadlar på min stora glider bak. Förra ägaren hade samma problem och han har alltid gått med en förbygel för att hålla sadlarna... 2
Svar
35
· Visningar
8 105
Senast: Fiorano
·
Utrustning Killen beställde en Barefoot Cheyenne Dry-Tex igår så den väntas vara här till nästa vecka! Har en Lexington sen innan så borde vara...
Svar
0
· Visningar
540
Senast: Pathmaker
·
Utrustning Jag köpte nyligen en bomlös sadel (barefoot cheyenne) och en skito pad till begagnat. Har ni med tryckavlastande pad något under för att...
Svar
4
· Visningar
1 128
Senast: Bullet
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka