Barefoot London

Lorelie

Trådstartare
Har tittat lite på en sådan till medryttarhästen.

Någon som har erfarenhet av den?

Ägaren vill ha en 17,5" i en vanlig sadel, men på Barefoots sida står det att storlek 2 motsvarar 17,5-18 och då ska man ha byxstorlek 42 och uppåt. Så stor är hon inte, tror ni att det går med en storlek 1?
Storlek 1 är 51 cm lång, och 2:an 56, hästen har ganska kort rygg och är rejält överbyggd.

Är den här sadeln tillräckligt engelsk för att man ska få tävla dressyr i den? (ST är inte aktuell pga priset och att den är för dressyrig, eventuellt om det kommer en allround-modell ;) )

bf_london.jpg

Sv: Barefoot London

*knuff*

(Ja, jag har använt sökfunktionen, men hittade inget om just denna sadeln)

Jag är väldigt sugen på den!! Den ser underbart skön ut!! Så stadig liksom!!

Jag tycker Barefoot är relativt små i storlekarna. Tänk på att det nog inte är så skönt för hästen om du sitter på bakvalvet...
Att sadeln är lång spelar ingen roll, för paden fördelar bara vikten var du sitter. Så vikten hamnar bara på en liten yta.

Måste man ha padd under den? Så den har inga inbyggda paneler? (engelskan är inte som den borde :crazy: )

Nej, inga paneler. Denna säljs även hos en (vad jag kunnat hitta)svensk försäljare. Jag kommer nog själv köpa en med paneler den dagen jag köper bomlös dressyrsadel.

Nej, den har inga paneler. Bäst är att använda en Skitopad under, men problemet för mig är att den vanliga Barefooten blev alldeles för bred då jag också har en bred häst.

Ja, det blir väldigt brett. Min häst är också runt omkring så bred som Kreles, jag har en Barefoot nu men den är JÄTTE breda att sitta i, man kan typ inte sitta på sittbenen utan bara på lårens insida, vilket är jobbigt i längden.
Jag får förvisso inte ont i höfterna/bäckenet, men kan tänka mig att man kan få det om man är känslig för att sitta för brett.

Jag ska byta ut min till en Torsion, när nu den behagar komma hem till mig :cool: Har väntat sedan 18 februari och har den kommit än? NEJ.. :devil: *trött*

Då kan man stryka den sadeln från listan då...

Har ni några andra förslag på en (snygg) bomlös med paneler som inte kostar skjortan?

Liknande trådar

Utrustning För ca 2 veckor sedan hade ägaren till hästen (jag är medryttare) ute en hästfysioterapeut/sadelutprovare som behandlade och kollade de... 2
Svar
35
· Visningar
6 423
Senast: Lavinia
·
Utrustning Funderar lite på att köpa en London till min häst men är tveksam vilken storlek jag ska beställa. Finns ju st 1 = 36-40 i rumpan och st...
Svar
11
· Visningar
3 367
Senast: LinnK
·
Utrustning Hej på er! Har rpovat en uppsjö av sadlar på min arab och nu har jag hittat en sadel han verkar jättenöjd med men JAG har problem...
Svar
14
· Visningar
4 140
Senast: Weylin
·
Övr. Hund Regeringen i Danmark har förbjudit dessa raser: 1) Amerikansk bulldog 2) American staffordshire terrier (Amstaff) 3) Boer boel 4)... 2 3
Svar
58
· Visningar
8 369
Senast: muppia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka