Barefoot london

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare gilisen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 1 008
G

gilisen

Jag har precis sålt min sadel, å ska nu köpa bomlös sadel. Har tittat lite på barefoot london. Men hur är det med storlekar å så? Jag själv drar 42-44 i byxor. Behöver jag då ha den större storleken?
Är mest rädd för att den ska bli för lång för hästen.
Har ett varmblod som är ca 1,55cm hög. Inte jätte kort i ryggen, inte heller jätte lång.
Ni som har erfarenhet av detta kan gärna skriva lite :)

Tack på förhand!

Sv: Barefoot london

Jag är storlek 38 på byxor och har en Barefoot london storlek 1. På en återförsäljares hemsida rekomenderar dom strl 1 upp till byxa 40. Jag skulle gissa att du kan behöva strl 2, för jag sitter ganska tajt i strl 1.

Jag har min sadel på en häst som är kort i ryggen, 125 i täcken, och det är precis så att det funkar! Beror lite på hur lång i ryggen din häst är och så, men det boorde väl funka med en 2a på din, tycker man! :)

Okej. Min har 145 i täcken. Förhoppningsvis ska det väl gå :)
Får väl testa, går det inte så går det inte..

Jag är storlek 38 på byxor och har en Barefoot london storlek 1. På en återförsäljares hemsida rekomenderar dom strl 1 upp till byxa 40. Jag skulle gissa att du kan behöva strl 2, för jag sitter ganska tajt i strl 1.

Jag har min sadel på en häst som är kort i ryggen, 125 i täcken, och det är precis så att det funkar! Beror lite på hur lång i ryggen din häst är och så, men det boorde väl funka med en 2a på din, tycker man! :)

london är ca 50 cm i strl 2.jag hade min på en arab det funkade utmärkt.

Liknande trådar

Utrustning Jag vill gärna veta mer om bomlösa sadlar då jag inte har någon erfarenhet av dessa. Är de skonsammare mot hästen i jämförelse med en...
Svar
2
· Visningar
186
Utrustning Var på sadelprovning igår och min häst behöver ett bomträ som är 9,5” brett, det kommer bli svårt att hitta en westernsadel i den...
Svar
3
· Visningar
540
Senast: iNHALE
·
R
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en... 2
Svar
29
· Visningar
2 290
Senast: iNHALE
·
Utrustning Någon som har en bra säkerhetsväst till rimligt pris att rekommendera? Gärna runt 1500:- ☺️ Har inte så mkt erfarenhet av västar men...
Svar
1
· Visningar
270
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ofräsch häst?
  • Dressyrsnack nummer 18