Barefoot sadel

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Kompis
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 1 056
K

Kompis

Är det någon som köpt någon av barefoots sadlar direkt från dom i Tyskland?
Vad är i så fall eran erfarenhet? Fungerade det bra med leveranser osv.

Sv: Barefoot sadel

Jag köpte min direkt från Tyskland. Betalade inne på banken så att allt skulle bli rätt, o leveransen och allt runt den gick jättesmidigt! :)

Dock trivdes jag inte i sadeln, men det är ju en annan sak...:smirk:

Hur lång tid tog det innan du fick den? Vad betalade du för frakten?
Kan inte låta bli att fråga vad köpte för sadel och varför du inte trivs med den?

Jag var precis i kontakt med dem forra veckan da jag oxa funderar pa att bestalla fran dem, de sa att om jag bestallde nu sa skulle jag fa den i mitten/slutet av maj.

Hmm...kommer inte riktigt ihåg vad frakten kostade, men det var inte så dyrt...typ 150-200 kr kanske... Tog drygt en vecka sedan jag beställt! Jag trivdes inte eftersom jag satt så otroligt brett. Hästen var som ett köksbord över ryggen, och med padden (+ att den inte är uppbyggd alls) så blev det äääännu bredare...

Hej!
Hur blev det med totalkostnaden? Blir det billigare att köpa därifrån än i Sverige?
/Camilla

Har precis bestallt en nu :banana: det ar min fodelsedagspresent till mig sjalv nu nar jag blir 30 :o . Gick pa 584 euro da med vojlock och sadelgjord. Frakten gick pa 35 euro hit till Irland.

Liknande trådar

Utrustning Är det någon här som rider i ghost sadel? Jag funderar på att köpa en sådan men har inte suttit i en sådan tidigare. Den bomlösa sadel...
Svar
18
· Visningar
1 154
Utrustning Var på sadelprovning igår och min häst behöver ett bomträ som är 9,5” brett, det kommer bli svårt att hitta en westernsadel i den...
Svar
3
· Visningar
540
Senast: iNHALE
·
Utrustning Jag vill gärna veta mer om bomlösa sadlar då jag inte har någon erfarenhet av dessa. Är de skonsammare mot hästen i jämförelse med en...
Svar
2
· Visningar
186
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
630

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken ras passar mig?
  • Smitare - hur gör ni?
  • Kanin dräktighet

Hästrelaterat

Tillbaka