• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Austarla
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 669
A

Austarla

Vart får ni tag i råa köttiga ben? Köper ni det direkt från slakteriet? Åker man bara till slakteriet och får en låda? Och hur ansöker man om tillstånd från jordbruksverket om innehav av slakavfall? Måste man uppfylla några särskilda krav?
Väldigt tacksam för svar! :bow:

Sv: Barf

Jag köpte alltid på ICA Supermarket. De styckade allt själva. Bad dom lägga undan en låda ben, sa att det skulle vara till min hund,så han lämnade alltid ganska mycket kött kvar. Kommer inte ihåg priset, men det var en låda som kostade runt 50-lappen.

Sv: Barf

köpte i dag två stora mägben av nöt på min lokala ICA kostade . De brukar få in det lite då och då. Annars kan jag gå innom slakteriet om jag vill och köpa märgben där med. Skulle nog vara ännu billigare. HUr man söker tillstånd vet jag ej.

Liknande trådar

Hundhälsa Då Pudeln vägrar äta allt det står ”hundmat” på börjar jag titta på alternativa lösningar. Hon är inte känslig i magen och van att äta...
Svar
7
· Visningar
600
Senast: Sel
·
Övr. Hund Hej! Jag måste bara få skriva av mig. Vid ett flertalet tillfällen när jag är ute och går med mina två Cane corsos så möter vi... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
6 018
Senast: Nota
·
Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 675
Senast: __sofia__
·
Hundhälsa Hej! Ber om ursäkt för långt text! 😓 Min 9-åriga lilla tik Nova har på 4 månader nu haft 3 tillfällen då hon inte mått bra, ingen...
Svar
4
· Visningar
901
Senast: WildWilma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka