Barfota bild

Sv: Barfota bild

Att lägga in bilder på skodda hästar och vilja diskutera kring dessa i en tråd där bilder på barfota hästar efterfrågas tyckte jag kändes lite som en avledande manöver ;)

Några har förståss lagt in bildder, som du, och det var inte er jag riktade mig till. Sorrry.

Vill också väldigt gärna se bilder på barfota hästar som en hovis gjort.
Jag har ju åtta stycken hemma, men det är ju bara EN hovslagares verk... vill se fler :bump:

Att lägga in bilder på skodda hästar och vilja diskutera kring dessa i en tråd där bilder på barfota hästar efterfrågas tyckte jag kändes lite som en avledande manöver ;)

Jag håller med dig!! Vi återgår till tråden, bilderna va absolut inte tänkt som en avledande manöver utan bara ett litet mellanspel,,,

Jag säger som vdb.. Nästa vecka har jag många verkningar och ska då försöka komma ihåg telefonen.

Tänk va kul det skulle ha varit om du själv på en barfotatråd la in bilder på balanserat skodda hovar.:rofl: :eek:

Jag håller med dig!! Vi återgår till tråden, bilderna va absolut inte tänkt som en avledande manöver utan bara ett litet mellanspel,,,

Jag säger som vdb.. Nästa vecka har jag många verkningar och ska då försöka komma ihåg telefonen.

Tänk va kul det skulle ha varit om du själv på en barfotatråd la in bilder på balanserat skodda hovar.:rofl: :eek:

Hehe, ja, om jag får tag på några såna bilder så kanske jag ska göra det :p

Ska bli spännande att se era bilder! :bow:

Själv ska jag till ett ställe i helgen som har strasserverkade hästhovar, ett helt gäng faktiskt. Ska fråga och peta och höra om jag får ta lite bilder och lägga ut så ni får se :idea:

Hmmm.. står hästen verkligen på ett jämnt underlag? :confused:
Tycker det ser ut som att den håller på att välta framåt :crazy: eller hur man ska förklara det :p
Näst sista bilden, där skulle jag velat se hela underbenet, men ... ser det inte lite skevt ut? :confused:

Fast jag är ju ingen hovis.. får vi höra vad de säger! :bow:

Hehe, ja, om jag får tag på några såna bilder så kanske jag ska göra det :p

Ska bli spännande att se era bilder! :bow:

Själv ska jag till ett ställe i helgen som har strasserverkade hästhovar, ett helt gäng faktiskt. Ska fråga och peta och höra om jag får ta lite bilder och lägga ut så ni får se :idea:

Fast kanske du ska lägga de bilderna i en annan tråd för meningen med denna tråd var att få se bilder från hovslagarverkade hovar. :)

Vi fick alltså inte se fler hovslagarverkade barfotahovar i denna tråd, trots att det vara flera som lovade komma med bilder. Då kan man ju faktiskt göra några intressanta påståenden av det.

- Hovslagare verkar inte hovar för barfotagång
- Hovslagare kan inte hantera kameran
- Hovslagare vågar inte visa sina verkningar

Eller......

Senast ändrad av en moderator:

Vi fick alltså inte se fler hovslagarverkade barfotahovar i denna tråd, trots att det vara flera som lovade komma med bilder. Då kan man ju faktiskt göra några intressanta påståenden av det.

- Hovslagare verkar inte hovar för barfotagång
- Hovslagare kan inte hantera kameran
- Hovslagare vågar inte visa sina verkningar

Eller......

Somliga gör sitt bästa för att försöka provocera...var iväg och verkade 4 hästar häromdagen, men de hovarna (förstagångskund) var så j_vla fula så att jag, som du säger inte vill visa upp dem här. Om jag fortsätter att verka dem så ska jag plåta dem när de börjar bli bättre...

Om jag inte kan hantera en kamera? Jag arbetade som pressfotograf för i mitt tidigare liv!

Senast ändrad:

Har haft min häst barfota bak i flera år. Han får mkt bättre blodgenomströmning. Han blir lätt gallig och när han går barfota är det mkt bättre. Tyvärr för känslig i framtassarna för att ta bort skorna även där.

Fast du skulle definitivt tagit kort ändå för före- och efterbilder! Det är ju oftast så det ser ut på hovvårdarnas hemsidor. Då visar man ju hovar som ser ut som om de aldrig blivit skötta, och sedan hur hovvårdaren gör hovarna fina igen.

Somliga gör sitt bästa för att försöka provocera...var iväg och verkade 4 hästar häromdagen, men de hovarna (förstagångskund) var så j_vla fula så att jag, som du säger inte vill visa upp dem här. Om jag fortsätter att verka dem så ska jag plåta dem när de börjar bli bättre...

Om jag inte kan hantera en kamera? Jag arbetade som pressfotograf för i mitt tidigare liv!

Varför kunde du inte visat "före" och "efter" bilder, så gör ju hovvårdarna? Fast det är klart, hovvårdarna får ju skit för att de inte kan fixa en hov på en gång, och det är ju djurplågeri att låta det ta lite tid :angel:

Varför kunde du inte visat "före" och "efter" bilder, så gör ju hovvårdarna? Fast det är klart, hovvårdarna får ju skit för att de inte kan fixa en hov på en gång, och det är ju djurplågeri att låta det ta lite tid :angel:

Jag vägrar liksom vdb att lägga in "före bilder" som bevisligen avspeglar rena vanvårdsfallen på hovar som aldrig varit verkade för att sedan med efterbilder visa,,, titta va fint det blev..

Skillnaden är att hovvårdarna visar före bilder på hovar där dom i stället skulle skicka dom bilderna till kommunens djurskyddsinspektör och anmäla ägaren, sedan är det aldrig efterbilder utifrån deras första verkning av dessa hovar utan snarare "lite senare bilder" som tas när dom anser att efterbilderna är mogna att precenteras.

Den berömda barfota hästens hovar har efter första verkningen av hovvårdare besparts att delges offentligt enbart för att bespara barfotaverkarna den bistra sanningen.

Jag ska ta bilder mkt snart och lägga ut här. Dock så kommer dom bilderna vara på mina kunders hästars hovar som jag verkat under lång tid.Jag kommer lägga in bilder före verkning och efter verkning,,, ingen av förebilderna kommer uppvisa en hov som inte varit verkad längre tillbaka än max sju veckor.

Sedan,, om ni kan lugna Er lite till så kommer "Lilla Skutt" upp till mig första vecka i Juni och då kan jag lova Er att hon kommer ha laddat baterierna i sin kamera och lägga ut bilder både på verkade hovar och en bildserie i en ny tråd som vi har tänkt döpa till Fysiologisk skoning, där tar vi steg för steg och försöker förklara vad vi gör, varför vi gör det och vad vårt mål med vad vi gör är för hästens välbefinnande,hovmekanism och skons balans i hoven.

Under tiden kanske Ideeal vill visa upp ett par bilder på sina barfotaverkade hovar,,, enbart för att vi senare ska kunna ta del av skillnaden.

Varför skulle jag lägga in bilder på min häst som är strasserverkad i en tråd där det efterfrågas barfotaverkade hovar av hovslagare?

Dessutom har min hästs hovar redan varit visade här och då anklagade du mig för att ljuga, så vad skulle det vara för ide med det tycker du?

Varför skulle jag lägga in bilder på min häst som är strasserverkad i en tråd där det efterfrågas barfotaverkade hovar av hovslagare?

Tja,,, som en jämförelse tänkte jag så blir det mkt lättare att se skillnaden... Så tänkte jag.

Sen tänkte jag oxå att utifrån allt tjat om bilder så är alla bilder bättre än ingen bild.

Främst en bild från den som mest tjatar om bilder och även verkar vara belevad med god fototeknik och perfekta barfota hovar.

Jag är inte rädd för att mina bilder eller fototeknik ska jämföras med dina, jag försöker bara som gentleman erbjuda dig som kvinna att företräda.

Hovis=gentleman:rofl: :rofl: :rofl: Du måste sannerligen leva med en felaktig självbild.

Liknande trådar

Hästvård Jag skulle vilje gå en kurs om hovvård. Inte för att jag vill ersätta min hovslagare eller för att jag vill bli hovslagare själv, utan...
Svar
6
· Visningar
659
Senast: BoYo
·
Hästvård Hovslagaren var här igår. Han hade sin praktikant med som varit med ett par gånger förr. Hen går sista terminen på...
Svar
19
· Visningar
1 230
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Hästen står med stort bandage som kombinerats med en gipsskena på framsidan benet. Gipsskenan går in under hovens tådel och följer benet... 2
Svar
25
· Visningar
1 624
Senast: jemeni
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med... 2
Svar
21
· Visningar
3 373

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka