Sv: Barfota bild
Varför kunde du inte visat "före" och "efter" bilder, så gör ju hovvårdarna? Fast det är klart, hovvårdarna får ju skit för att de inte kan fixa en hov på en gång, och det är ju djurplågeri att låta det ta lite tid
Jag vägrar liksom vdb att lägga in "före bilder" som bevisligen avspeglar rena vanvårdsfallen på hovar som aldrig varit verkade för att sedan med efterbilder visa,,, titta va fint det blev..
Skillnaden är att hovvårdarna visar före bilder på hovar där dom i stället skulle skicka dom bilderna till kommunens djurskyddsinspektör och anmäla ägaren, sedan är det aldrig efterbilder utifrån deras första verkning av dessa hovar utan snarare "lite senare bilder" som tas när dom anser att efterbilderna är mogna att precenteras.
Den berömda barfota hästens hovar har efter första verkningen av hovvårdare besparts att delges offentligt enbart för att bespara barfotaverkarna den bistra sanningen.
Jag ska ta bilder mkt snart och lägga ut här. Dock så kommer dom bilderna vara på mina kunders hästars hovar som jag verkat under lång tid.Jag kommer lägga in bilder före verkning och efter verkning,,, ingen av förebilderna kommer uppvisa en hov som inte varit verkad längre tillbaka än max sju veckor.
Sedan,, om ni kan lugna Er lite till så kommer "Lilla Skutt" upp till mig första vecka i Juni och då kan jag lova Er att hon kommer ha laddat baterierna i sin kamera och lägga ut bilder både på verkade hovar och en bildserie i en ny tråd som vi har tänkt döpa till Fysiologisk skoning, där tar vi steg för steg och försöker förklara vad vi gör, varför vi gör det och vad vårt mål med vad vi gör är för hästens välbefinnande,hovmekanism och skons balans i hoven.
Under tiden kanske Ideeal vill visa upp ett par bilder på sina barfotaverkade hovar,,, enbart för att vi senare ska kunna ta del av skillnaden.