J
Jippo
Sv: Barfota bild
Varför det? Är ni inte stolta över erat arbete? Det tycker jag är att förminska sig själv, för förhoppningsvis är det väl en skillnad på före och efter, om det är första gången hoven verkas på väldigt länge?
Men är det inte precis det du själv gör?? Du lägger inte heller ut bilder på första verkning, utan gör det först när "efterbilderna är mogna att presenteras"? Och jag tycker att det ÄR konstigt att ägare som miss-sköter sina hästars hovar, helt plötsligt får för sig att ringa en hovvårdare, och inte en hovslagare. Det verkar vara genomgående, efter vad bilderna från hovvårdarna visar... Eller KAN det vara så att oseriösa hovslagare haft hand om dessa vanvårdade (?) hästar, och när ägaren inte tycker hästen blir hjälpt längre, söker man hjälp på annat håll? Och varför har i såna fall inte hovslagaren anmält ägaren, eller sig själv om hovarna ser så förskräckliga ut?
"...bespara barfotaverkarna den bistra sanningen...?? Vad menar du med det??
Vad trevligt! Ser fram emot dessa bilder! Precis vad som efterfrågades i trådens inledning.
Det vore väl bra, så kanske diskussionen får en annan trevligare vändning??!
Jag vägrar liksom vdb att lägga in "före bilder" som bevisligen avspeglar rena vanvårdsfallen på hovar som aldrig varit verkade för att sedan med efterbilder visa,,, titta va fint det blev.. .
Varför det? Är ni inte stolta över erat arbete? Det tycker jag är att förminska sig själv, för förhoppningsvis är det väl en skillnad på före och efter, om det är första gången hoven verkas på väldigt länge?
Skillnaden är att hovvårdarna visar före bilder på hovar där dom i stället skulle skicka dom bilderna till kommunens djurskyddsinspektör och anmäla ägaren, sedan är det aldrig efterbilder utifrån deras första verkning av dessa hovar utan snarare "lite senare bilder" som tas när dom anser att efterbilderna är mogna att precenteras..
Men är det inte precis det du själv gör?? Du lägger inte heller ut bilder på första verkning, utan gör det först när "efterbilderna är mogna att presenteras"? Och jag tycker att det ÄR konstigt att ägare som miss-sköter sina hästars hovar, helt plötsligt får för sig att ringa en hovvårdare, och inte en hovslagare. Det verkar vara genomgående, efter vad bilderna från hovvårdarna visar... Eller KAN det vara så att oseriösa hovslagare haft hand om dessa vanvårdade (?) hästar, och när ägaren inte tycker hästen blir hjälpt längre, söker man hjälp på annat håll? Och varför har i såna fall inte hovslagaren anmält ägaren, eller sig själv om hovarna ser så förskräckliga ut?
Den berömda barfota hästens hovar har efter första verkningen av hovvårdare besparts att delges offentligt enbart för att bespara barfotaverkarna den bistra sanningen..
"...bespara barfotaverkarna den bistra sanningen...?? Vad menar du med det??
Jag ska ta bilder mkt snart och lägga ut här. Dock så kommer dom bilderna vara på mina kunders hästars hovar som jag verkat under lång tid.Jag kommer lägga in bilder före verkning och efter verkning,,, ingen av förebilderna kommer uppvisa en hov som inte varit verkad längre tillbaka än max sju veckor..
Vad trevligt! Ser fram emot dessa bilder! Precis vad som efterfrågades i trådens inledning.
Under tiden kanske Ideeal vill visa upp ett par bilder på sina barfotaverkade hovar,,, enbart för att vi senare ska kunna ta del av skillnaden.
Det vore väl bra, så kanske diskussionen får en annan trevligare vändning??!