Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
vi har några barfotade hästar på skolan, de går helt utmärkt fast man får ju ta det lite lugnt där det e halt. barfota gör så att det inte är likak halt ju.
Jag har mina hästar barfota, och det går alldeles utmärkt bara man tar det lite lugnt med dem. Jag tränar inte, och promenadrider endast på vintern i skogen t.ex...Men skulle jag träna, då blir det bara i skritt.
Upplever exakt samma sak!!! Mitt sto halkar nästan omkull på vanlig hårdkörd väg, där det är lite blankt i snön eller isigt. Det enda som går bra är vanlig snö. Så hon skos i morgon bak också med snösulor och 4 broddat
Vi har bara haft en superhal vecka, övrig tid har gått bra. Eftersom det är gamlingen som inte rids så mycket så har det fungerat med en och annan sväng till ridhuset de tidpunkterna.
Men visst halkar han mera, och får mera klamp, än en skodd med snösulor.
Försöker hålla mig på skogsvägar och fält när det är som isigast. Då går det hur bra som helst, fast just nu har vi det inte så isigt så vägarna är fullt ridbara
Försök att hålla dig borta från halt och isigt underlag så går det alldeles utmärkt!
Och snöstyltor slipper du också, barfotahovar har en alldeles utmärkt funktion att kasta ut snön själv när det blir för mycket.
våra hästar tar sig fram minst lika bra som de med brodd!
De har aldrig varit skodda eller broddade och det har fungerat hur bra som helst!
Även om hästarna är stadiga på benen så undviker jag att rida där det är polerad blankis.
d e lättare för hästen att vara barfota på vintern eftersom att snön inte packar sig lika mycke som den gö när den e skodd... sen är det bra för hästen att deen för gå lite barfota oxå för då blir deninte lika ömmi hovarna...om inte hästen ömmar på vinter såp rider ja den barfota...
Hästmänniskan Jag tror han blir helt perfekt.
Min älskade arabvalack jag hade som yngre låter precis som ”din”. Red du för mycket i ridhuset hade du...