Barn och MSN-användning.

Status
Stängd för vidare inlägg.

break_a_leg

Trådstartare
MSN har ju blivit poppis ganska långt ned i åldrarna vilket leder till ganska många konflikter - vilka ofta tar sig uttryck under skoltid. Ni som har barn, har ni koll på vilka era barn "pratar med"? Kollar ni ibland "hur snacket går"?

Jag är en elak morsa som håller koll på vilka äldsta dottern har på sin lista, dessutom har hon inte fri tillgång till nätet eftersom vi bara har en dator i hushållet. Jag har begränsat MSN-användandet eftersom det i hennes klass varit en del tjafs mellan andra tjejer - vilket deras lärare fick reda upp.

I min praktikklass har det också varit mycket tjafs om vad folk skriver på MSN, men där har det varit mer tjafs bland killarna. Sedan kommer allt fram i skolan och det blir vi skolpersonal som får reda upp tjafset (de har bla hotat en kille med stryk och dylikt)
 
Sv: Barn och MSN-användning.

Nu är jag själv ett barn, men min kompis blev hotad av en "stallkamrat" på MSN....
Min kompis hade köpt en ny häst, som tydligen var "stallkamratens" favorithäst.. Ett helt gäng samlade hon ihop, och alla gick på min kompis med att hon var en hästplågare, att hon hade förstört "stallkamratens" liv o dyl...
 
Sv: Barn och MSN-användning.

Jag är en hemsk morsa som rätt var det är står bakom och läser vad som skrivs, har ställt datorn så att jag naturligt går förbi många gånger.Vi har försökt och prata mycket om "datorvett" och att det härjar en del pedofiler på nätet.Min flicka fyller snart tolv, den som är till stor hjälp är storebror som vet vad det finns mer än msn och talar om för henne att den o den sidan är inte för dig.Är så fräck att jag går in o läser hennes epost ibland, tycker det är skrämmande med att äldre tar kontakt med yngre och att det även är mobbning via nätet.
 
Sv: Barn och MSN-användning.

Min son på 8 har egen msn men han har bara kompisar där som addat honom på vanligt sätt. Han vet alltså inte än hur man går ut och chattar och så.

*vinkar till Mimus :)*
 
Sv: Barn och MSN-användning.

Min grabb blir 13 i år och han är ute på MSN lite då och då. Ibland kikar jag förbi och kollar vad som skrivs men det är mest om att bli ihop eller inte med tjejer... :smirk:
Han har egen dator på rummet och ville ha lösenord till datorn men det fick han ABSOLUT INTE pga att vi vill kunna gå in och kolla vad han håller på med, med jämna mellanrum... :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Lite kortfattat : I slutet på 2012 fick jag veta av en lärare på äldsta sonens skola att de skulle göra en orosanmälan till...
Svar
7
· Visningar
2 028
Senast: Meibla
·
Relationer Jag använder mig av ett anonymt nick och skulle uppskatta om någon som eventuellt misstänker vem jag är håller det för sig själv. Jag...
21 22 23
Svar
450
· Visningar
32 656
Hästhantering Hej jag är ny här på buke och vet inte riktigt hur det fungerar än.. men jag blev medlem av en andledning, mitt problem. Det är så att...
10 11 12
Svar
222
· Visningar
29 983
Senast: mackan
·
M
Övr. Barn Bakgrund: Vi har en tioårig flicka, ganska känslig sak som vi redan från början fått stötta och pusha i alla situationer. Hon blir lätt...
Svar
11
· Visningar
2 570
Senast: Sonic76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp