Barn och vägglöss

Pinus

Trådstartare
En vän till mig har sitt barn varannan vecka, varannan vecka bor barnet hos hens mamma. Nu har det kommit fram att det hos mamman finns fullt av vägglöss. Kommunikationen mellan min vän och mamman är tyvärr inte bra. Kan min vän på något sätt hålla barnet hos sig tills vägglusproblemet är åtgärdat? I mina ögon känns det som ett ganska seriöst välfärdsärende vad gäller barnet...?
 
En vän till mig har sitt barn varannan vecka, varannan vecka bor barnet hos hens mamma. Nu har det kommit fram att det hos mamman finns fullt av vägglöss. Kommunikationen mellan min vän och mamman är tyvärr inte bra. Kan min vän på något sätt hålla barnet hos sig tills vägglusproblemet är åtgärdat? I mina ögon känns det som ett ganska seriöst välfärdsärende vad gäller barnet...?

Vägglöss är ju inte ett hygienorsakat problem, och dom kan krypa från en lägenhet till en annan. Dom kommer hit via resväskor bland annat.

Men givetvis vore det shysst och en smidig lösning om barnet kan bo extra hos din vän medans saneringen sker.

Obs, nu antog jag att andra föräldern bor i lägenhet och att hyresvärden är inblandad i vägglussaneringen. Bor hen i hus, och inte tänker göra något åt lössen, så tycker jag absolut att det är rimligt att kontakta soc för rådgivning.

Kan dom inte prata med varandra får hen väl se till att dom ordnar en medlare.

https://www.folkhalsomyndigheten.se...synsvagledning-halsoskydd/skadedjur/vaggloss/
 

Liknande trådar

Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 010
Senast: mars
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 416
Senast: Nixehen
·
Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 527
Senast: sjoberga
·
Relationer Gammal användare med anonymt nick pga vill inte kunna bli googlad. Det är så att jag har två minderåriga barn och är skild från barnens...
Svar
5
· Visningar
933
Senast: Crossline
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp