Barn på dagis och semester

• Småbarn
  • Trådstartare Trådstartare parchita
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 1 212
P

parchita

Man har ju egentligen inte rätt att ha barn på dagis om ena föräldern tar ledigt från jobbet, men finns det något kontrollsystem för detta? Alltså - kan dagis se att ena föräldern har semester från jobbet?

sambon vill resa bort, men jag vill inte ta ledigt för att han ska kunna göra det då jag inte har semesterdagar att ta ut. Jag vill heller inte hamna i skiten om en lögn dras, så jag mest undrar.

Sv: Barn på dagis och semester

De behövs ju bara att barnet nämner nått, så kan tex barnomsorgsinspektören
ringa jobbet och kolla..
vad ett ev. "straff" skulle kunna vara vet jag inte.

En del kommuner är väl petigare än andra, men regeln finns.

*Jenny *

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
3 944
Senast: malumbub
·
Övr. Barn Det sägs ju vara ganska vanligt men vi känner oss verkligen helt ensamma. Vår gosse fyller 6 i sommar och kissar fortfarande mycket på... 2
Svar
27
· Visningar
2 083
Senast: Amha
·
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster... 2
Svar
29
· Visningar
3 274
Senast: Twihard
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
16 421
Senast: Johanna1988
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Valp med diarré?
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈