Barn på dagis under havandeskapspenning?

Sv: Barn på dagis under havandeskapspenning?

Jag går på HP nu och har T på dagis 15 h/vecka. Fick ha henne fulltid som när jag jobbar om jag ville, men nej det skulle inte kännas bra och vad skulle jag göra under all den tiden? :D

i våran kommun får man ha barnet på dagis under ordinarie arbetstid när du går på hp.

I vår kommun går barn till föräldrar med havandeskapspenning 9-14 tis-tors.

15 timmar, 9-14 mån, ons, tor. Kändes bra å vänja in honom på de redan innan bebis kom och det kändes bra för mig också.
Hade han vart aktivare hade han nog fått vara där mer. Han uppskattade att leka lugnt, rita, kolla på film och sov ju middag rätt länge efter lunchen så jag kunde ju sova då oxå om jag behövde.

Min son går sina 30 timmar i veckan (som jag jobbade innan) MEN då har jag bara halv havandeskapspenning så jag jobbar fortfarande lite. Men här har man rätt att ha dem den fulla tiden och jag anser att han "behöver tiden där" mer än att vara hemma med tråkiga mig som inte orkar något!
Sedan så är hans tider mellan ca 8-14 vilket betyder att han hinner leka på förmiddagen, äta och sova sedan hämtar jag honom så mat och sovning "tar mycket av tiden".

Liknande trådar

Småbarn En kollega sa till mig idag att hon inte använder parfym för att hon har barn ( som är drygt 1 år). Är detta en rekommendation att även...
Svar
7
· Visningar
693
Senast: Fille
·
Småbarn Hej, Önskar lite input här men om ni ska döma och ge kommentarer om hur taskigt det är att inte låta barnen sova med föräldrar kan ni...
Svar
17
· Visningar
1 065
Senast: Blyger
·
Småbarn Jag ska köpa vantar till barnen och blir tokig på vad jag ska välja. De har tunna tumvantar i bomull som blir för blöta och kalla nu...
Svar
16
· Visningar
1 089
Senast: Dunet
·
Övr. Barn Det blir kanske ett brandtal det här, vi får se. Dottern har börjat på gymnastik. Eller mer korrekt - lek i gymnastiksal för småbarn...
Svar
18
· Visningar
2 072

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp med diarré?
  • Dalmatiner
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Tillbaka