Bukefalos 28 år!

Barn sköt raketer in i hästhage

Sv: Barn sköt raketer in i hästhage

Jä*lar anamma om jag hade kommit på några barn med att ens rikta en raket mot mina hästar. :mad::devil:
 
Sv: Barn sköt raketer in i hästhage

Polisen vet inte vilka barnen var och uppmanar föräldrar att vara observanta på sina barn när de är ute och smäller smällare

Smällare är väl förbjudna nu över huvudtaget? Att vara observant på sina barn när de är ute och smäller.. då har man missat steget att dom inte ens ska ha smällare från början! Raketer är det 18 års gräns på.
 
Sv: Barn sköt raketer in i hästhage

Jag blir så arg på sånt här, igår var det några j*vla ungar som sköt iväg en raket mot bussen precis utanför där jag bor. Nu gick det väl bra eftersom bussen körde vidare men ändå!!! Hade den träffat illa så hade ju någon kunnat bli allvarligt skadad och hade raketen missat bussen så hade den flugit in i någon av lägenheterna i mitt hus vilket också kunnat sluta illa.
Föds ungarna idag utan hjärna eller är det föräldrarnas fel kanske? Man börjar ju undra...
 
Sv: Barn sköt raketer in i hästhage

*host* *host* föräldrarna *host* :angel:
 
Sv: Barn sköt raketer in i hästhage

Smällare är väl förbjudna nu över huvudtaget? Att vara observant på sina barn när de är ute och smäller.. då har man missat steget att dom inte ens ska ha smällare från början! Raketer är det 18 års gräns på.

Det är brott mot ordningsstagdan att smälla raketer under "privata" omständigehter utan att ha tillstånd. Nyår är (tyvärr) tillåtet men nuförtiden är nyåret tydligen 2-3 veckor långt :mad:

Hårdare tag mot ungarna, så att föräldrarna får sig en tankeställare när de ser att det blir konsekvenser.
En tanke slog mig häromdagen då jag hörde några smälla smällare och raketer utaför vårt hus (bor i en stad): En sak är ju att folk inte hörsammar det djurägare och skotträdda vuxna i åratal sagt att man bör förbjuda detta helt, men att man dessutom struntar i detta masstal med krigsoffer som kommit till Sverige de senaste decennierna?!:eek:
Som sagt, att hänsyn till djur är ganska obefintligt bland makthavare i Sverige är ju reda ett välkänt faktum men när inte ens hänsyn till människor är viktigare än att få skjuta raketer ett par ggr/år då kan man undra om det är kommunpolitikerna själva som har det största intresset av att se (och betala hundratusentals kronor av skattemedlen för) de allmäna fyrverkerierna på tolvslaget :mad::grin:
 
Sv: Barn sköt raketer in i hästhage

Du är så klok Bortkommen. Hur löjligt det än må låta måste jag säga att jag beundrar dig.

:bow:
 
Sv: Barn sköt raketer in i hästhage

men va e de för j-vla föräldrar rent ut sagt somm låter barn leka med raketer att om inte har förstånd att bry sig om djur men e dom inte rädda om barnen heller?!!! de e väl inga leksaker heller!!!!:idea:
 
Sv: Barn sköt raketer in i hästhage

Har själv hästar som skenat genom eltråden dagen efter nyårsafton pga folk som inte fattar det här med smällare och djur. Småbarna ska ju också få vara med om raketerna säger föräldrarna.. Fan. Jag tar in mina hästar tidigt nyårsafton pga att folk börjar redan på eftermiddan med raketer. Tar ut dom senare än jag brukar dagen efter. Det borde vara tidsbegränsat när dom får smälla.
 
Sv: Barn sköt raketer in i hästhage

kl

Riktigt FETA böter borde det vara.. som föräldrarna får betala om det är omyndiga som smäller av dem.

Dåååå skulle nog föräldrarna hålla koll på dem.
 
Sv: Barn sköt raketer in i hästhage

Skaff er ett liv ungjä*lar!!! Att folk inte kan fatta att djur är precis som oss, bara att dom ser annorlunda ut, inte kna prata och inte tänker på samma sätt. Men dom har precis samma sinnen som oss ! Dom känner smärta, dom hör, dom ser, dom tänker.... men det kan inte hjärnlösa människor fatta! Skulle vara kul att stänga in dom där dom inte kunde fly och skjuta raketer p¨å dom idi*terna!
 
Sv: Barn sköt raketer in i hästhage

Vad jag förstod av artikeln så har ungjävlarna medvetet skjutit in raketer i hästhagen för att skada dessa och för att de antaglinge fann nöje i att plåga och skrämma hästarna på det viset. Då är det mkt mkt illa !!! :devil::devil:
 
Sv: Barn sköt raketer in i hästhage

*kl*

Barnen är anmälda för djurplågeri.

Har häst i stallet (men tack o lov inte drabbad av händelsen) och några föräldrar i stallet pratade med barnens (de som sköt) föräldrar och de verkade inte bry sig. De frågade hur barnen ens hade fått tag på raketerna, "det är jag som köpt ut dem". svarar mamman då :eek:.
Som sagt, polisanmälan är gjord och det har stått om dem i båda dagstidningarna här, så jag hoppas det löser sig. Hästen i fråga verkar må bättre nu oxå.
 
Sv: Barn sköt raketer in i hästhage

*kl*

Barnen är anmälda för djurplågeri.

Har häst i stallet (men tack o lov inte drabbad av händelsen) och några föräldrar i stallet pratade med barnens (de som sköt) föräldrar och de verkade inte bry sig. De frågade hur barnen ens hade fått tag på raketerna, "det är jag som köpt ut dem". svarar mamman då :eek:.
Som sagt, polisanmälan är gjord och det har stått om dem i båda dagstidningarna här, så jag hoppas det löser sig. Hästen i fråga verkar må bättre nu oxå.

Inte bry sig?? :devil: Vilken ålder är det på dessa ungar?? Det borde åtalas för skadegörelse/intrång på annans egendom också och inte bara för djurplågeri!! Man undrar ju hur man är funtad om man köper raketer till sina egna barn....:confused:
 
Sv: Barn sköt raketer in i hästhage

Gud nåde om mina barn hade gjort nåt sånt... Dock lär jag mina barn ömsesidig respekt gentemot alla djur, kanske något alla föräldrar borde anamma. Mina barn får heller inga raketer eller smällare över huvud taget. Kanske är jag dum hönsmamma? Å nej. Jag är rädd om mina barns liv o lemmar och alla dessa stackars livrädda djur.

Jag välkomnar totalförbud av alla former av raketer o smällare. Ett fint alternativ till raketer är att fira upp en ljuslykta, en sådan som de hade på minnesstunden för tsunamin i Thailand! Tänk en hel himmel med dessa helt ljudlösa o krutfria ljuspunkter... :)
 
Sv: Barn sköt raketer in i hästhage

Jag välkomnar totalförbud av alla former av raketer o smällare.
Jag med! Jag har aldrig förstått vitsen med fyrverkeri, jag tycker bara det är löjligt! Dessutom skjuts det ju både före o efter nyår , så är man ute o rider så nog fasen smälls det nånstans så man håller på o flyga i luften, inte så kul att sitta på en överenergisk ponny då!
 
Sv: Barn sköt raketer in i hästhage

Jag med! Jag har aldrig förstått vitsen med fyrverkeri, jag tycker bara det är löjligt! Dessutom skjuts det ju både före o efter nyår , så är man ute o rider så nog fasen smälls det nånstans så man håller på o flyga i luften, inte så kul att sitta på en överenergisk ponny då!

Instämmer!!

Det borde åtminstånde ske under kontrollerade former. På godkända platser under specifika tidpunkter...
Dvs, gemene man kan inte köpa raketer mm i mataffären utan du skall ha tillstånd för att få använda dessa livsfarliga saker!!!
 
Sv: Barn sköt raketer in i hästhage

*kl*

Barnen är anmälda för djurplågeri.

Har häst i stallet (men tack o lov inte drabbad av händelsen) och några föräldrar i stallet pratade med barnens (de som sköt) föräldrar och de verkade inte bry sig. De frågade hur barnen ens hade fått tag på raketerna, "det är jag som köpt ut dem". svarar mamman då :eek:.
Som sagt, polisanmälan är gjord och det har stått om dem i båda dagstidningarna här, så jag hoppas det löser sig. Hästen i fråga verkar må bättre nu oxå.

Herre jösses :eek:

En stor eloge till er som lyckades bibehålla lugnet o inte fick fullkomligt frispel på vare sig föräldrar eller ungar :bow::angel:
 
Sv: Barn sköt raketer in i hästhage

Jag blir inte förvånad över att föräldrarna inte verkade bry sig. Som lärare möter jag föräldrar som tycker det är ok att slå ner någon som är irriterande så jag har blivit rätt avtrubbad.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter En tankbil körde på söndagen av vägen och in i en hästhage vid Karlslunds ridskola i Grödinge. Ridskolan har länge krävt...
Svar
0
· Visningar
1 021
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Kommunens tekniker traskade rakt in i hästhagen utan att underrätta hästägaren. Att de stod en hingst i hagen såg de inte, förrän...
Svar
0
· Visningar
344
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Ny forskning visar att ridning aktiverar den delen av hjärnan som står för lärande. Så vill du ha smarta barn är det dags att boka in...
Svar
0
· Visningar
484
Senast: Gunnar
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Denna vecka stod det två ridlektioner på schemat – en på ridskolan och en på privatlektionsstället vid världens ände. På ridskolan blev...
Svar
0
· Visningar
876
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Annonsera mera hundar 2
  • Hur valde ni uppfödare?
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp