Ja i det första inlägget i just den här diskussionen skrev jag följande:Alltså man kan ju tycka det är obehagligt med barn/ungdomar i grupp fast man har barn och inte hatar barn som grupp. Tänker att det inte är två motsatser liksom. Men jag har alltid haft ganska lätt att prata med ”kids”, både säga ifrån och ha djupare samtal. Men är fascinerad varje år när stan svämmar över att tonåringar på cup hur killarna liksom inte kan låta bli att knuffa och slå lite på varandra. Borde bli så otroligt mycket hormoner i avloppsvattnet de veckorna. Ett av de barnen jag känner som gjort absolut stökigast saker är så otroligt härlig att hänga med, klok, mogen, empatisk och reflekterande. Men kan (kunde) liksom inte låta bli att hamna i trubbel hela hela tiden. Med andra föräldrar hade han säkert kunna hamna snett men de har så otroligt öppna kort i den familjen så det kommer gå bra för honom är jag övertygad om.
Jag försöker ändra attityd efter att ha läst på vårt lokala forum.
"Jag försöker ändra attityd" betyder, jag har känt samma sak/känner samma sak, men jag försöker ändra detta.
"jag har känt samma sak" betyder, jag kan absolut förstå varför andra känner så eftersom jag själv känt/känner så.
Men eftersom jag märkt att många vuxna (inte alla vuxna tm) kraftfullt överdriver sin oro inför ungdomar/tweenies och absolut har förmåga att göra detta helt utan grund.
Så jag försöker då ändra attityd, det var vad jag skrev.
Dvs jag försöker sluta att bemöta ungdomar i grupp som otäcka typer och försöker bemöta dem som människor i allmänhet.
Vidare skrev jag att detta hade gjort att det kändes annorlunda inuti mig när jag möter dem. Jag känner inuti mig mindre oro och mindre stress. Jag tycker om den känslan.
Vidare skrev jag i min post att jag förstår att om någonting verkligen hänt med en grupp så är det annorlunda.
Det måste ju förstås att det är olika att möta grupper som man är orolig inför som aldrig har gjort någonting och att möta grupper som faktiskt gör någonting? Oavsett grupp? Eller?
Sedan skrev jag. Och försökte vara tydlig med men misslyckades tydligen. Att jag känt viss oro infor stora grupper tonåringar men helt utan orsak. Och att så som jag möter grupper ungdomar när jag går förbi i kvarteret tror jag inte det påverkar utfallet negativt om jag inom mig känner ro och att de är söta och gulliga och kanske om en tweenie på cykel och jag möts när jag sitter i bilen att jag ler och vinkar åt denne på ett varmt sätt. Jag tror att just en sådan handling inte skulle utsätta mig för omedelbar fara.
Senast ändrad: